Main Bakar-Bakar di Kampung - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Saturday, December 31, 2016

Main Bakar-Bakar di Kampung

Assalammualaikum..
Hye semua..

Hahaha... Mesti ada yang suspen tengok tajuk entry Sha nie kan..
Acah je lah.. Bukan bakar rumah ke apa ke..
Bakar seafood je..

Kebetulan dapat berkumpul dengan pengantin-pengantin baru..
Tu yang buat bakar-bakar nie..
Sha gi beli ayam seekor, keli sekilo dan kerang sekilo..
Pastu tambah Hotdog dua pek..
Ini pun banyak giler..

Kerang tu yang makan banyak Imanilah..
Dia memang suka kerang-kerangan dan seafood..
Udang lupa nak beli.. feveret abah dengan Imani..
Main Bakar-Bakar di Kampung 
Bahan-bahan yang akan dibakar..

Main Bakar-Bakar di Kampung 
Ayam yang dah siap diperap..
Perap petang tu.. Malam bakar..

Main Bakar-Bakar di Kampung 
Inilah dia sos yang diguna untuk memerap ayam..
Memang sedap..

Main Bakar-Bakar di Kampung 
Ikan keli.. salah bungkus, lambat sikit masaknya..

Main Bakar-Bakar di Kampung 
Ayam yang dah diperap dalam proses pembakaran..

Main Bakar-Bakar di Kampung 
Bakar kerang dan hotdog..

Main Bakar-Bakar di Kampung 
Tinggal kulit sahaja..

Main Bakar-Bakar di Kampung 
Teruja tengok kerang tu masih hidup..
Sabar jelah..

2 comments:

  1. sedapnya! busyra mmg suka makanan bakar. tak kisah la udang, sotong, ayam, smualah!. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. best kan.. rasa cam nak buat bakar-bakar lagi lak..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..