#Cabaran20Hari : Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, June 29, 2015

#Cabaran20Hari : Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas

#Cabaran20Hari
Hari Ketiga

Assalamualaikum.. Selamat Bersahur semua..
Kalau nak cerita pasal resepi sahur paling ringkas memang banyak..
Berikut antara yang saya suka makan pada waktu sahur..
Sangat ringkas dan mudah..

Telur Mata Kerbau + Kicap + Cili padi (dipotong kecik) dan Bawang Merah (dihiris) = Pergh!! memang membuka selera..

Kacang + Ikan Bilis + Bawang Merah (dihiris) + Cili Padi (dipotong kecik) = digoreng bersama, memang best makan dengan nasi putih panas-panas..

Ikan pekasam @ Daging pekasam @ Ayam Pekasam yang digoreng bersama bawang dan cili padi..

Tumis sardin dan Telur dadar..

Sup Sayur dan ikan goreng...

Antara menu yang ringkas di waktu sahur.. hehehe.. Nasib baik dapat en. suami yang x cerewet.. Makan jer apa yang saya masak.. Selamat bersahur.. hehehe.. Owh ya, maaflah x tepek gambar makanan.. Bukan apa, takut terliur.. hehehe..

9 comments:

  1. Dulu masa kecik2 pernah sahur jus oren je kalau tak silap. Hehe,rasanya sbb ngantuk sgt masa tu xD

    ReplyDelete
  2. alasan tak nak tepek gambar tu memang king.. haha

    ReplyDelete
  3. sue makan nasi goreng je time sahur ^^
    suami pun tak cerewet

    ReplyDelete
  4. sempat lg x nk join

    #bloggerutara

    ReplyDelete
  5. yang simple tu laa yang dapat membuka selera..

    ReplyDelete
  6. pergghhhh... pagi2 layan ikan pekasam.. boleh segar mata dibuatnya.. ;)

    ReplyDelete
  7. Sedapnya menu tu... Mesti berpeluh makan yer...

    ReplyDelete
  8. Assalam sha,
    iols tak pernah lagi dapat merasa daging @ ayam pekasan tau3

    #BloggerUtara

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..