Bila Ais Ku Tinggalkan - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Saturday, March 12, 2016

Bila Ais Ku Tinggalkan

Assalamualaikum...
Hye semua..
Tajuk gempak kan..
Hehehe..

Sebenarnya sejak 03.03.2016 yang lalu, Sha dah x minum minuman berais..
Kenapa?? Tambah-tambah musim panas sekarang nie kan..
Mesti pelik kan kenapa Sha x lagi minum minuman berais..
Well.. Demi kesihatan yang semakin serius tidak berapa bagus..

Sebenarnya semakin lama semakin bertambah berat badan Sha nie..
Risau pula rasa hati sebab semakin cepat penat..
Semakin malas dan semakin lemau..
Bajupun banyak yang dah semakin mengecil.. hehehe..
Kebetulan aritu ada check gula dalam darah, pergh!! seram owh..
Serius menakutkan.. so kena mula amalkan pemakanan sihat..
Tapi tulah, disiplin kurang.. Makanya terpaksalah gunakan bantuan ubat..

Demi mendapatkan stamina balik, maka Sha mencuba sejenis produk nie..
Produk nie katanya untuk meningkatkan metabolisma..
So, demi membakar lemak-lemak yang semakin terkumpul Sha pun cuba..
Pantang untuk ubat ini hanyalah ais.. Dan kena banyak minum air masak..
Tu je.. Kira oklah kan..

Alhamdulillah, ubat nie serasi dengan Sha.. Hari pertama Sha makan dah terasa..
Badan berpeluh-peluh dan dahaga jer.. Makan pun x banyak dah..
Pergh memang rasa macam dalam sauna.. Ohsem tu..
Ais memang x usik la.. Alhamdulillah masih lagi bertahan sehingga sekarang..
Yang paling ketara ialah bila adik Sha tegur hari ini (11.03.2016)
"Eh.. perut ko dah x buncitlah kak.. X macam sebelum nie.. Macam org pregnant"
Pergh!! Masa nie rasa cam nak lompat bintang jer..
Seronok ya amat.. Alhamdulillah..
Sehingga 09.03.2016 Sha telah berjaya buang 2.5kg...
Semoga terus maintain dalam usaha mengurangkan lemak dan berat di badan ini...

Chayoookk!!! Chayooookk!! U can do it..

Seriously.. meninggalkan minuman berais adalah cabaran terbesar buat Sha..
Sebab dah menjadi kebiasaan kan.. pantang pun x rasa macam nie..
Semoga terus bersemangat..

2 comments:

  1. Akakkkk !! nak tahu jugak apakah produknya itu... teruja ni... nanti miamor PM... heh2

    ReplyDelete
  2. Alaaaaaa susahnya kalau tak minum ais! Huhu! Minuman manis dan ais sangat susah nak tinggal. Tapi tu lah, benda yang tak sihat memang suka sangat. Huhu.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..