Saturday, March 12, 2016

Dari Alam Lain - Helmi Effendy

Assalamualaikum..
Novel yang sangat ohsem..
Walaupun tebal melampau tapi best sangat..
Dari novel nie la saya tahu tujuan lagu Ulik Mayang tu dipendekkan.
Kerana novel nie juga saya mencari maklumat mengenai lagu Ulik Mayang di internet.
Novel yang sangat ohsem dalam menerangkan bahawa mereka sentiasa ada di sekeliling kita..
Serta penuh dengan semangat kemelayuannya..

Novel ini bukan sahaja memaparkan kisah pemburuan Badruz Zaman dan Citra Adra,
tapi juga mengenai sejarah Melaka, Hang Tuah dan sejarah lama..
Seronok baca novel ini sebab ada diselitkan lawak jenaka dan juga kesedihan..
Bukan sahaja penuh debaran dan perasaan seram tapi juga ada hubungan persahabatan,
ikatan kekeluargaan, perasaan sayang antara manusia..

Firstly rasa sangat lain bila membaca novel seram..
Terdapat kepuasan yang maksimum bila membaca novel Helmi Effendy ini..
Ketebalan dan isi sangat serasi..

5 comments:

  1. Kathy cop DAL.. hehehehe.

    ReplyDelete
  2. best kan..cikyan baru baca sikit..sis ada buku ni ke baca online je sis?

    serius buku ni best sgt sgt sgt..setiap masa ada je hantu.tak bosan pon..penulis buku ni mmg best buat cerita...semua saling berkait.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah ada buku ini.. hehehe.. Tapi dah dilepaskan..
      Memang best dan seram nya memikat..

      Delete
    2. ouhhh lepaskan ke..yela kan...nak beli buku lain pulak...mestila lepaskan...kalau cikyan,rasa syg nk jual..hahahhaha

      Delete
    3. Masa tu belum ada rak buku cikyan.. Nak tak nak memang kena lepaskanlah.. sebab stor dah penuh dan tak tahu mana nak simpan.. hehehe

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »