Thursday, August 1, 2019

Blogger Challenge | Three things that cross your mind a lot!

Assalamualaikum..
Hye semua..

Blogger Challenge | Three things that cross your mind a lot!


Tiga perkara yang selalu bermain di fikiran Sha?? Hurm.. Macam manalah anak-anak Sha, kalau Sha tak ada.. Huhuhu.. Risau macam mana mereka nak survive dalam dunia yang semakin pesat dan penuh dugaan ini.. Huhuhu..

Perkara kedua pula kalau Sha pergi tiba-tiba.. Bersediakah Sha? adakah cukup apa yang Sha kerjakan selama ini untuk menghadapi detik kematian.. Kematian sangat dekat dengan kehidupan kita.. Sejak arwah abah pergi tiba-tiba, ini memang selalu bermain di kepala Sha sekarang..

Perkara Ketiga pula mengenai persekolahan anak-anak.. Makin susah apa yang mereka pelajari disekolah sekarang ini.. Tak mampu Sha nak membantu.. Berbeza sangat dengan apa yang kita belajar dulu.. Tahap yang Sha sendiri tak mampu nak bantu.. Huhuhu..

9 comments:

  1. haiiii. deepnya tiga tiga ni hmm

    ReplyDelete
  2. nombor 3 tu sama...rasa nak masuk kelas tuisyen macam diorang juga

    ReplyDelete
  3. sama... Ayu lagi la. since arwah suami gi, memang selalu terfikir pasal mati. tambah2 lagi arwah suami pergi secara mengejut mcm tu..lagi la. Bab anak2..of coz la.. memang sentiasa dlm fikiran sbb now ayu la mummy, ayu la daddy..for both of them.
    semoga kita sama2... memperbaiki diri... Bab sekolah anak2...lagi la. dok fikir mcm mana la diaorang balik nanti. semuanya dah lain...dah lama tinggal tu. pelajaran plak makin susah.. adoi!!!

    ReplyDelete
  4. selalu juga terpikir mcmtu, terutama bila nk tido sambil laayan pikiran sambil nngis

    ReplyDelete
  5. no.2 tu sama lah kak sha. selalu juga terfikir tentang mati. biasanya terfikir time nak tido. sebelum dibawa ke alam mimpi, mesti ada terdetik pasal mati.

    moga kita mati dalam iman aamiin

    ReplyDelete
  6. betul tu.. kalau fikir psl mati, ckp ke amalan aku selama ni?

    ReplyDelete
  7. yg ketiga tu, sama la kita.
    terutama bila less than sebulan nak upsr ni, sha.
    aduh. seriau.
    tak la letak kan syarat wajib 6A. tak lah...
    kita tak nak bagi dia stress. tapi tu lah.
    silibus tinggi! seksa otak anak-anak.

    ReplyDelete
  8. Sama lahhh, kalau adik2 tanya tu memang penat jugak fikir jawapan dia. Kalau syllabus kita zaman dulu tak banyak KBKK, boleh la nak jawab dengan yakinnya.

    ReplyDelete
  9. ingat mati itu perlu...org ingt mati adalah orang yang paling bijak sekali...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »