Tuesday, December 10, 2019

Filem Jepun | Garo And The Wailing Dragon (2013) & Garo God's Fang (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sekali dua Sha layan filem Garo ini.. Lama pula tak layan filem/drama macam ini.. Hero kesukaan Sha.. Hahaha.. sebab dia punya costume dan pakaian diorang tu smart habislah.. Filem pertama tu hero memula untuk drama bersiri Garo ini.. Mencari satu senjata yang lama hilang.. Terpaksa mengembara ke alam dima benda yang dicipta manusia dibuang dan dilupakan.. Pencarian yang membawa kepada penemuan yang mengejutkan..

Filem kedua pula mengenai anak kepada hero filem pertama tadi.. Kikiki.. Meneruskan legasi sang bapa namun terasa beban sebab bukan mudah menjadi pahlawan yang melindungi manusia dari horror.. Namun kerana satu peristiwa, hero mula menerima takdir yang tertulis dengan rela.. Gitu.. kikiki.. Kalau berminat boleh klik SINI dan SINI untuk menonton ye.. 

Garo And The Wailing Dragon (2013)
In order to protect humankind, Kouga Saezima makes a contract with powerful Kazari. Kouga Saezima travels to the land of promise to bring back the Nageki no Kiba (Fang of Sorrow). When he gets there, Kouga Saezim loses the Garo sword, magic clothes and the Mado ring, which he always carry when he fights. Then, Kouga Saezima in a dense forest saves a blue-skinned girl called Meru. She calls herself the "thing".

Garo God's Fang (2018)
Gold Knight Ryuga Dougai has overcome many fierce battles and has further matured. He is given a directive to investigate an incident of a stolen demon knight armor. It seems his former demon knight allies, Takeru Jakuzure, and Aguri Kusugami were involved. Moreover, the dreadful horror, Jinga, makes his presence known to Ryuga.
(Source: JFDB)

4 comments:

  1. cam best je kan. nak layan weekend nanti. suka cerita camni

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam. ok baik. nak cari dan tengok jugak lah ^_^

    ReplyDelete
  3. kiranya kena tengok drama dulu baru boleh paham movie ni?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »