Wednesday, September 23, 2020

Telefilem Malaysia | Kelab Gentlemen (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Telefilem yang menarik.. Sha tonton di Youtube je.. Sambil buat kerja lain sambil menonton.. Hehehe.. Kisah pesara yang nekad ingin keluar melihat perbarisan di Putrajaya sedangkan Malaysia masih dilanda pendemik Covid 19.. Bukan mudah memahamkan warga emas bahawa pendemik itu bahaya dan usia mereka menjadikan mereka berisiko tinggi.. Bagus juga bila ada drama macam ini.. Berkait rapat dengan situasi semasa.. Pelakon pun ohsem..

Pelakon: Dato Rahim Razali, Sabri Yunus, Azman Hassan, Vanidah Imran, Siti Farah Abdullah, Aiman Hakim Ridza
Mengisahkan tiga pesara parajurit negara yang tinggal di sebuah rumah jagaan warga tua. Mereka berpakat untuk menyelinap keluar dari Rumah Selimut Baldu kerana ingin menyaksikan Perbarisan Hari Pahlawan. Berjayakah mereka dalam misi ini nanti?

8 comments:

  1. Mesti best citer nie. Pelakon pun best-best :)

    ReplyDelete
  2. alright ! masukkan dlm list boleh tgk sambil drive hehehe

    ReplyDelete
  3. ada tertengok sikit kat tv aritu tapi malas nak layan sampai habis..hehe

    ReplyDelete
  4. Ala comelnya jalan cerita. Nanti nak tengoklah.

    Hi, Sha! Sorry sangat2, akak lama tak singgah sini. Ni baru nak panas enjin blogwalking. :)

    ReplyDelete
  5. shida tgk kat tv sha..kebetulan dia tayang..ade aksi lawak..xmenahan gelak ^_^

    ReplyDelete
  6. tengok sekejap aje mlm tu. kena tgok yg selebihnya di youtube la..

    ReplyDelete
  7. mcm menarik...ni mesti arahan sabri yunus kan?

    ReplyDelete
  8. Dah banyak kali lalu-lalang kat Youtube, tak dan nak tengok lagi :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »