Monday, September 21, 2020

Filem Korea | The Beast (2019)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

FIlem yang ganas dan mendebarkan.. Dua polis yang pernah bersahabat baik menjadi musuh dalam menyelesaikan kes pembunuhan yang sangat kejam.. Memang berdebar-debar menengokkan mereka menyiasat.. Tambahan pula bila polis tu ambil tindakan menyembunyikan pembunuhan demi mendapatkan maklumat.. Ngeri bila salah seorang polis tu mengejar pangkat dan sorang lagi hanya nak selesaikan kes sehingga mengorbankan rakan sekerja mereka.. Pembunuh dia memang tak didugalah.. Menyembunyikan kegiatan di kawasan pengedaran dadah.. Pembunuhan dia kejam gila..

Movie: The Beast
Also Known As: Biseuteu
Director: Lee Jung Ho
Genres: Action, Thriller, Crime
Country: South Korea
Release Date: Jun 26, 2019
Duration: 2 hr. 10 min.
A criminal action movie about two detectives in conflict who solve a murder that shakes up the Korean peninsula. (Source: HanCinema)

9 comments:

  1. lee sung min ni dana suka tengok lakonan dia, biar pun hero tua tapi best... korea kalau buat filem mana pernah tak mendebarkan...

    ReplyDelete
  2. tengok kat mana tapi?

    https://www.thegreylinesbetween.com/

    ReplyDelete
  3. dua dua polis sngt tak bersefahaman.. susah klu keja dgn org mcm ni

    ReplyDelete
  4. wah pelakon dia semua best. jalan cerita pun menarik tapi filem korea kalau ganas memang ganas habis takde censor macam drama. takut pula nak tengok..hehe

    ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  5. alamak...tak minat cerita ganas ganas dan thriller. tapi kalau novel takpe..hahaha

    ReplyDelete
  6. Pernah tengok cerita ni tapi tak ingat pulak jalan cerita dia. Filem penyiasatan korea tak mengecewakan. best!

    ReplyDelete
  7. tak pernah layan lagi movie ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »