Shoplinks.Asia

Saturday, March 4, 2017

Buah Bidara

Assalammualaikum..
Hye semua..

Baru-baru ini kecoh betul kat internet pasal buah ini.. Sha pun jadi teruja nak cuba tapi tak terjumpa.. Kalau dah rezeki kan.. Kebetulan kawan opis ada beli online.. Dia beli yang dah dijadikan jeruk asam boi.. Sebalang RM15.. Okaylah pada Sha harga tu.. Kawan opis Sha nie, dia bagi kami rasa seorang sikit..

Selain yang jeruk, seller tu ada bagi buah Bidara yang originaliti 3,4 biji.. Kawan Sha nie dia bagi Sha sebiji.. Buat rasa.. Jangan kempunan.. Hehehe..

Ini yang originaliti..
Kecik molek je buahnya..

Yang ini pula dah dijeruk kan dengan asam boi dan cili.. Pastu dia bagi serbuk asam masin yang selalu kita makan dengan buah jambu tu..

Sedap rupanya buah ini.. Terus Sha rasa macam nak beli sama.. Hahaha.. Penangan Buah Bidara..

11 comments:

  1. Sedappnyaaa . Kat sini susah nak jumpa buah bidara.. cammm nak nangisss.. susah nak jumpa huu... kaau buat asa boi cani .memang merecik la makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. kat tempat akak nie pun takde.. Sedih gak mencari..
      memang sedap buat stail asamboi tu.. merecikk sungguh..

      Delete
  2. Anak tak pernah rasa lagi. Kena cari juga nampaknya 😘

    ReplyDelete
  3. Sedap ke, agak2 macam mana rasanya sis? Boleh cuba lah nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap Encik Azlan.. Macam makan buah epal tapi comel je .. hehehe

      Delete
  4. tak pernah makan buah bidara ni sha...

    ReplyDelete
  5. tapi syg buah ni tak masam.. adehh..

    ReplyDelete
  6. Alahai, terliur pulak bila tengok jeruk nie..

    ReplyDelete
  7. Pertama kali ju tgk buah ni, xperna makan. Nmpk mcm mangga pulak !

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI