Jenjalan Ke Terengganu - Day 2 - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, March 23, 2017

Jenjalan Ke Terengganu - Day 2

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari kedua kami breakfast dulu di rumah..
Kemudian baru pergi cari makan di Kg Atas Tol..
Malangnya makan dah habis.. Hanya mampu melihat sahaja..
Kemudian gi tempat lain.. Yang penting, perut mesti diisi..

Lepas tu Singgah Masjid Tengku Tengah Zaharah di Kuala Terengganu..
Bagi ikan makan.. Memang best..
Makanan ikan tu dijual di hujung jambatan..
RM1 je sebungkus.. Bebudak tu lah yang seronok..

Pastu kami pergi Pasar Payang..
Shopping keropok kering dan baju sedondon.. Hehehe..
Buat kenang-kenangan di Terengganu..

Singgah makan di Medan Selera Batu Burok..
Makan Nasi Ayam Hainan yang ohsem..
Serious ohsem sangat.. Puas owh..

Lepas makan di Medan Selera kami jalan tepi pantai, cari buah anggur..
Anggur dia sedap.. rangup dan takde biji.. Memang fresh..
Sekilo RM30.. Ada anggur merah, hitam dan hijau..
Lepas beli anggur terus pergi Masjid Kristal..
Tapi tak turun pun.. Panas lit lit.. Hehehe..
Ambil gambar dekat pintu gerbang je..

Disebabkan masa dah suntuk, kami terus ke Mengabang Telipot..
Mau pergi Warung Pok Nong untuk makan seafod celup tepung..
Pergh!! Beratur panjang tuh..
Sejam suku gak la baru dapat..
Tapi bungkus je.. Makan kat homestay..
Sesak sangat-sangat kat Warung Pok Nong tu..

Malam kami jenjalan masjid kristal lagi..
Cantik bila datang sebelah malam..
Lampu berwarna-warni..

Lepas tu singgah Tepi pantai dekat dengan pasar payang..
Nengok funfair dan ambil gambar..
On the way balik, kami singgah tepi jalan beli berger..
Buat alas perut di malam hari..

Settle trip hari kedua..

Kedai yang kami pergi tapi makanan dah habis..
Dekat sini ada teh buih yang ohsem..

Singgah Masjid Tengku Tengah Zaharah..

Makan dulu.. Nasi Ayam Yunnan..

Singgah amik gambar dekat pintu gerbang je..
Dekat dalam ramai orang, parking penuh pastu cuaca panas sangat..

Malam kita lepak santai dekat Masjid Kristal..

Sejuk je suasana malam..
Orang still ramai tapi tak seramai waktu siang..

12 comments:

  1. wahh kak sha rindu nya ganu.... sampai kan salam unni kat terengganu tu..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak Unni.. Akak dah balik perak.. hehehe

      Delete
  2. wah bestnya...anggur tue yang buat mv tertarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anggur dia memang menarik MV.. Sha siap patah balik sebab nak beli.. hehehe

      Delete
  3. Dekat Batu Buruk ke nasi ayam tu. Sedap nampak Sha. 😋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha An.. Dekat medan selera.. Memang famous nasi ayam nie..

      Delete
  4. Mangga asam boi tu memang feveret saya tu kak! huaaaaa kecur air liur tengok gambar. Dah lama tak merasa makan tu. Satu bekas tu pun tak cukup kalau saya makan ehhe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap tau Syed... (Hahaha.. gelak jahat nie..)
      Akak tak leh makan banyak.. Sampai skrg ada lagi.. makan sikit2 je..

      Delete
  5. rindu nak jenjalan kat Terengganu lagi..rindu Pasar Payang..rindu kopok lekor..selamat bercuti Sha dan keluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Mrs Fuzy..
      Disebabkan perasaan rindulah, Sha datang lagi ke Terengganu.. hehehe

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..