Shoplinks.Asia

Friday, March 24, 2017

Jalan-jalan Cari Makan #Day2 - Terengganu

Assalammualaikum..
Hye semua..

Aktiviti hari kedua.. Berusaha mendapatkan makanan laut celup tepung..
Kali ini kami ke Kedai Pok Nong..
Memang makanan laut dia segar-segar..
Sotong tu dia goreng seekor-sekor tau.. Kita kerat sendiri..
Tapi kalau pergi cuti sekolah, silalah bertabah ye..
Punyalah ramai orang beratur..
Sha kena beratur sejam suku baru dapat membeli..
Betapa ramainya umat manusia.. Memang kena sabar..
Kalau tak sabar sila jangan beratur..

Kami tak makan dekat situ sebab anak-anak tidur..
Nak lagi best, better makan dekat situ..
Memang terbaiklah..

 
Punyalah panjang orang beratur..

 
Ramai betul umat manusia nak makan Celup-celup tepung ini..

 
Itulah dia Pok Nong nye..
Yang tengah mengira tu..
Dia letak je setalam udang.. Tak sampai 1 minit, habis.. hehehe

Sebelah sini bakar satar..

 
Tangkapan pada petang yang ohsem..
Ikan kembung celup tepung 4 ekor RM2.50 seekor (RM10.00)
Udang galah 12 ekor.. 3 ekor RM5 (RM20.00)
Sotong 4 ekor.. RM42.00

5 comments:

  1. Ana hari tu tgk ramai beratur terus tak jadi. Singgah makan ICT di tepi lapangan terbang. Sedap juga. Org pun tak ramai. 👍

    ReplyDelete
  2. Perghhh sedapnye dpt mkn ni... Lama dah tak pekena... Udang galah tu cam murah jerk.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Nampak mcm best...seronok tengok.

    ReplyDelete
  4. sedappppnyaaaa....ish nak lah jugak..ni feveret ni.hehe

    ReplyDelete
  5. sedap...beratur panjang pun xpe kan kalau dapat makan sedap mcm ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI