Shoplinks.Asia

Wednesday, March 22, 2017

Jalan-jalan Cari Makan #Day1 OTW Ke Terengganu

Assalammualaikum..
Hye semua..

Entry pertama tempat makan yang kami singgah sepanjang ke Terengganu, di Terengganu dan perjalanan balik.. Memang jalan-jalan cari makan..

Tempat persinggahan pertama kami untuk makan ialah lepas keluar tol Gambang..
Nasi Kukus My Mama..
Serious sedap..
Walaupun orang ramai, tapi tidak menghalang kami dari menunggu..
Sistem dia memang bagus r..
Bayar dahulu pesanan kita.. Kemudian baru amik nasi..
Nasi kukus dia memang sedap..
Mak mertua Sha suka sangat.. Memang puas hati..

Kalau nak ke sini, senang je..
Keluar tol Gambang.. Terus je..
Sampai jumpa traffic light.. U-turn..
Pastu masuk dekat deretan kedai sebelum Stesen minyak 
Kedai dia hujung sekali, arah nak ke stesen minyak..

 
Ramainya orang..

 
Kaunter pesanan dan bayaran..

 
Lauk pauk yang ada..

 
Ayam goreng berempah yang sedap hingga menjilat jari.. hehehe

 
Yang ini menu Nasi Kukus Masak Kicap..
Sedap.. Masak kicap dia pekat..

 
Nasi Kukus Ayam Berempah..
Memang ohsem dan terbaik..

Set ini semua datang sekali dengan sambal cili, kuah gulai dan air..

 
Total lost hari pertama..

 
Hari pertama kami singgah makan disini..

Menu baru.. Tapi tak cuba pun.. Hehehe..

Ini pula total lost masa otw balik..
Singgah untuk tapau je..
MIL Sha suka sangat..
Memang sedap pun..
Harga ini tanpa air tau..

4 comments:

  1. wah berbaloi juga kan..harga dia berpatutan

    ReplyDelete
  2. Ohhhh pernah nampak kedai ni. nanti nak singgah la. macam terliur pulak baca komen akak pasal nasi kukus ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singgah syed.. jangan tak singgah.. sedap kat tekak akak la.. hehehe

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI