Monday, September 21, 2015

Drama Korea | Scholar Who Walks at Night (2015)

Assalamualaikum..
Jom sembang drama korea mengenai vampire pada zaman lampau..
Scholar Who Walks at Night merupakan drama bersiri yang baru. Drama ini dibuat berdasarkan manhwa tajuk yang sama yang ditulis oleh Jo Joo-hee dan ilustrasi oleh Han Seung-hee.

Drama ini mengisahkan tentang seorang scholar yang bertukar menjadi vampire. Lelaki yang menjadi penasihat raja bertukar menjadi vampire dalam usaha untuk menghapuskan vampire jahat.
Kalau tengok drama ini memang agak menyeramkan juga sebab vampire yang jahat tu handsome tapi kejam.. hahaha..
Vampire baik la agak jambu.. Hehehe..
Kalau ikut ending vampire jahat xde la jahat sangat.. Cuma sifat manusia yang tamak dan tidak tahu merasa cukup yang menyebabkan kejahatan itu muncul..

Suka drama nie walaupun agak cliche.. Baik akan menang mengatasi kejahatan.. Kelebihan cerita ini ialah mengalakkan rakyat membaca dan mengenal huruf melalui novel. Kerana ingin membaca novel, rakyat mula belajar mengena huruf. Saru perkara yang sangat baik dan patut diterapkan. Budaya membaca.

Vampire yang digambarkan dalam cerita ini sangat simple. Vampire jahat hanya boleh keluar waktu malam. Vampire baik punya kelebihan untuk bergerak waktu siang dan malam dengan hanya sehelai baju hitam. Walupun simple tapi ada kelainan.

Poster yang sangat sempoi..



4 comments:

  1. Salam...
    ntah bler nak start balik tgk drama korea nie..
    dah lama tinggal :)

    ReplyDelete
  2. dah lama x tgk korea klasik2 gni..last dlu tgk Jewel In the Palace..best sgt cerita tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha pun suka tgk tuh..best.. walaupun panjang.. hehehe..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »