Shoplinks.Asia

Friday, January 22, 2016

Sila Berhati-hati Semasa Menginap di Hotel/Homestay

Assalamualaikum...
Hye semua.. Sha nak sharing pasal isu ini..
Walaupun mungkin ramai yang dah sharing tapi sekadar mengingati sesame kita..
Kalau apa yang sha sharing nie salah, boleh maklumkan sha...

Hati-hati dengan hotel-hotel sekarang ni...

Kamera pun dah canggih...

Jenis kamera muncung jarum adalah kamera yg digunakan oleh sindiket yg suka ambik keuntungan dari orang yang sengaja dizalimi terhadap penghormatan mangsa.

Pesan pada sahabat yang nak berhoneymoon, ataupun bercuti bersama keluarga.

Bagaimana nak pastikan tiada kamera tersembunyi dalam bilik hotel/homestay?

Semasa menginap di hotel/homestay, mcm mana kita nak tau xde lubang kecil untuk kamera tersembunyi?

Semasa bercuti atau urusan kerja, pernah terpikir tak semasa menginap di hotel/homestay gerak geri kita diperhatikan dan dirakam?

PERINGATAN UNTUK SEMUA!!!

Semasa menginap di hotel/homestay, anda boleh gunakan kaedah-kaedah ini untuk memastikan tiada kamera tersembunyi dalam bilik anda:
1- Setelah memasuki bilik, padam semua lampu,tutup tingkap dan langsir.
2- Pastikan bilik dlm keadaan segelap yg boleh.
3- ON kan camera phone anda tetapi jgn ON flash camera.
4- Pusing sekitar bilik anda dgn phone ditangan.

Sekiranya anda menjumpai DOT/TITIK MERAH kelihatan dlm skrin kamera anda,

ITU BERMAKNA ADA KAMERA TERSEMBUNYI DIPASANG DLM BILIK TERSEBUT

Pastikan ianya betul-betul kamera dan buat laporan polis.
Sekiranya tiada dot/titik merah itu bermakna bilik anda selamat.
Hantar dan kongsilah peringatan ini kpd sesiapa shj yg akan/selalu melancong/urusan kerja.

Boleh baca artikel ini juga :-
Info Berguna : Berhati-Hati Ketika Menginap Di Hotel
Tip Melancong: Berhati-hati pilih hotelTip
Tip Melancong: Berhati-hati pilih hotel
Tip Melancong: Berhati-hati pilih hotel

6 comments:

  1. owh.... bagus tips ni. takutnya, kut dia rakan semua benda dalam bilik lepas tu upload. ish!!

    ReplyDelete
  2. betul tu sha, sekarang ni macam2 kerenah negatif manusia kena waspada selalu :)

    ReplyDelete
  3. betul!
    tp kadang2 tak dpt nak crik pun dot merah tu.

    nak tido jgn lupa tutup lampu bg gelap2 ea..hehe




    JOM TENGOK LEBIH 100 BARANG2 KECANTIKAN DENGAN HARGA YG MURAH DAN PASTINYA ORIGINAL !
    https://www.facebook.com/produkkecantikanMG/posts/1726936100868945:0

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI