Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Friday, November 11, 2016

FIXI - Sanctuaria oleh Shaz Johar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel yang ohsem..
Membawa kau mengembara ke dunia ajaran sesat..
Kononnya mereka bebas dengan pegangan mereka..
Anutlah apa yang kau suka..
Buatlah apa yang kau suka..

Tapi sebenarnya semua dikawal..
Ada aturan yang perlu diikut..
Sekali kau masuk, tiada jalan keluar dah..

Semuanya dikawal menggunakan cendawan..
Ye cendawan..
Dicampur dalam minuman.. Makanan..

Hanya ada beberapa manusia sahaja yang sedar..
Namun pengakhirannya sadis..
Dijadikan manusia boneka..

Bila manusia cuba menjadi Tuhan..
Dalam ni macam-macam yang kau akan jumpa..
Mengenai pegangan agama.. Politik..
Perbezaan pendapat.. Permasalahan sosial..

Selamat membaca..

Baca pada 04.11.2016
Selesai pada 05.11.2016

11 comments:

  1. Macam best jea novel nie.. Novel baru ke kak Sha..? Napa saya tak jumpa pun novel nie.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak adalah baru sangat Shikin.. Mungkin Shikin kena beli online kot.. buku nie terbitan Fixi.

      Delete
  2. alaaa kakcik suka shaz johar. nak pinjam novel ni kak sha hahahhaa

    ReplyDelete
  3. wahh menariknya ... best baca macam ni!! power la kak sha baca sehari je

    ReplyDelete
  4. Mai tak tahulah otak penulis fixi ni punya kreatif sampai tahap tak tercapai akal kadang2.aahahahaha, tabik dengan mereka....bila la mai nak macam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Mai kan.. Penulisnya kreatif.. hahaha..

      Delete
  5. nampak review daripada sha best gak novel ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI