Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

Wednesday, February 8, 2017

Bila Tercekik Tulang Ikan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kemalangan kecil akibat kecuaian diri sendiri..
Seronok sangat makan ikan..
Lepas tu malas nak kunyah..
Memang mendapatlah..
Tersangkut tulang ikan kat tekak..
Allah.. ingatkan kecik..
Cubalah telan ketulan nasi yang digenggam..
tapi tak jadi apa..

Ikut macam-macam petua..
Makan kacanglah..
Kulum makananlah..
Tulang tu tak mau juga pergi..
Sampai muntah-muntah dan keluar darah..

Tulang tu dah tersangkut di tekak..
Try rasa dengan jari, memang ada lagi..
Malam tidur dalam keadaan sakit sebab bila baring, tulang tu menyucuk tekak..

Bangun pagi-pagi, minum air masak..
Kemudian masa nak mandi Sha try lagi korek dengan jari..
Alhamdulillah.. Berjaya juga tarik tulang tu..
Ya Allah.. Panjang rupanya tulang tu..
Allah.. Memang lega sangat-sangat bila dapat tarik tulang tu..
Tak payah nak ke klinik..
Dia punya lega, Allah je yang tahu..

So pada kawan-kawan..
Jangan lupa kunyah makanan ye..
Bahaya tau kalau main telan je macam Sha nie..

 
Inilah dia tulang ikan tu..
Tercekik pada 06.02.2017 malam..
 
 
Panjangkan tulang ikan ini?
adoilah... memnag jadi pengajaran pada Sha..

12 comments:

  1. Bukan panjang je tu, besar pun ye. Extra careful next time. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah Ana.. Jenuh kena bebel dengan encik suami.. hehehe

      Delete
  2. ni selalu jadi kat MV..sebab krng gemar makan ikan..sebab malas mengunyah..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai MV.. jangan gitu.. kena rajin kunyah tau.. hehehe

      Delete
  3. Tulang ikan ke tulang ayam tu... hehe.. panjangnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. tulang ikan laga Azlan.. panjangkan..

      Delete
  4. nasib tulang tu keluar..lau tak nanah pun blh jd..

    ReplyDelete
  5. Hoissss pjg tu.. Boleh pulak ye tarik keluar.. Lea kalau tercekik tulang memang sampai sudah la dok lagu tu sampai hilang sendiri.. aduiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Lea.. Sha pun tak sangka boleh keluar.. memang lega sangat..

      Delete
  6. teringat masa kecik-kecik selalu jugak tercekik tulang ikan , memang sakit kalau tak kuarkan tulang ikan tu ,

    ReplyDelete
  7. ngeri !!!!
    pernah berlaku kat aida, Sha.
    makan otak2 ikan di cherating. ada tulang!
    terus aida x jadi makan, on the spot muntah muntah.
    lidah bergerak sakit. nak telan air liur sakit :(
    semlman on the way balik ke melaka, aida merana kesakitan tau.
    esok pepagi gi klinik. klinik terus refer aida ke pakar di GH.
    alatan di klinik tak cukup nak tarik tulang.
    ke GH, tarik tulang. panjang giler and tajam.
    separuh tertusuk ke tekak.
    separuh lagi terkeluar.
    tu yg susah tulang tu nak terkeluar meskipun aida telan nasi. minum air :(
    memang pengalaman yg ngeri!!!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI