Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Thursday, February 16, 2017

Jom Berkebun

Assalammualaikum..
Hye semua..

Weekands aritu Sha tak balik ke kampung sebab ada undangan ke majlis perkahwinan.. Tak tahu nak buat apa, maka kami cantikkan kawasan untuk Pokok Kacang Botol di Perpustakaan.. Lama dah Sha dan encik suami bercadang untuk buat tapi masa tu tak berjumpa.. hehehe..

Jadinya petang Ahad kami pun mulakan projek.. Pancangnya kami guna buluh je.. Kebetulan di sekitar kawasan kuarters memang ada rumpun buluh yang ditanam oleh ex-bos PSAS.. Memang banyak.. So dah jimat di situ..

Nak bercucuk tanam kat rumah, tak tau nak tanam kat mana.. Makanya opis jelah yang ada pun.. Bolehlah hasilnya dikongsi bersama..

Proses memotong buluh..
Encik Suami yang buat..

Inilah kawasan tanaman nya..
Pokok-pokok ini ditanam oleh Acik Cleaner..
Hasilnya dimakan bersama..

Dah siap.. bolehlah pokok nie menjalar dengan lebih selesa dan meluas.. Moga makin banyak hasilnya..

Inilah usaha kami ke arah berjimat cermat..
Hahaha..

6 comments:

  1. Rajinnya kak Sha bercucuk tanam.. Hihi kat bomba nie mana bleh cucuk tanam, jadi takdelah tanaman untuk dihasilkan.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanah banyak kat sini Shikin.. Tapi tulah.. Tanah liat, kena baja selalu..

      Delete
  2. Selain jimat, kita berjasa kpd tanah jugak kak :) Alhamdulillah.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI