Wednesday, November 25, 2020

Buah Betik

Assalamualaikum..
Hye semua..

Alhamdulillah.. Hari Sabtu kelmarin, encik suami bawa balik sebiji buah betik tua yang agak besar.. Lama dah teringin nak makan betik, memang Allah tu maha mendengarkan.. Nak beli tak nampak orang berjual, sudahnya adik ipar yang bagi.. Peram bagi masak.. Kelmarin petang tengok dah kuning kulitnya.. Teruslah potong.. Sambil potong, sambol suap ke mulut.. hehehe.. Memang cantiklah buahnya.. Manisnya sedang-sedang je.. 

Sebiji buah betik yang besar..

Dapat semangkuk besar.. simpan dalam peti sejuk dan boleh dimakan berulang-ulang sampai habis..

Sha suka makan macam ni.. Guna sudu dan scoop.. hehehe.. Sejuk-sejuk lagi best..

10 comments:

  1. Akak pun suka makan stule yang last tu...baru ni pun makan betik masak dari pokok abah tanam..sedap sebab tak manis sangat

    ReplyDelete
  2. kalau dah teringin tu kan...mmg teringat2 je

    ReplyDelete
  3. rumah atie tiap hari ada buah betik, jemput datang makan kak sha :)

    ReplyDelete
  4. Saya pulak pelik sikit orangnya.. Saya tak suka makan buah betik yang masak, tapi saya boleh makan rojak betik (betik muda yang disagat halus) dengan jeruk betik... tapi tekak takleh terima betik yang dah masak..

    ReplyDelete
  5. kalau kat rumah sendiri kadang2 buat prangai macam Kak Sha.. makan scoop gitu.
    tapi kalau kat rumah nenek kenot hahah jenuh kena bebel..

    ReplyDelete
  6. Sukanya kalau makan betik, terus lawas.

    ReplyDelete
  7. Mmg sedap mkn sejuk2 ..husband Akak br beli juga betik pg td.. Lama xmkn

    ReplyDelete
  8. bagus untuk melawaskan perut kita.

    ReplyDelete
  9. alahai, rindu nya kat abah aida, sha.
    suka makan betik cara gambar yg last sekali tu.
    betik besar. pastu guna sudu.

    ReplyDelete
  10. buah betik..byk khasiat dia..mkn sejuk2 sedap!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »