Thursday, December 6, 2018

Amani & Imani Tuisyen

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cuti sekolah sudah bermula.. Main dan juga menonton tv antara yang seronok dilakukan.. Namun Sha tetap selitkan aktiviti mengulangkaji.. Sha minta adik Sha untuk buat tuisyen pada Amani dan juga Imani.. Seminggu sekali je.. Bermula hari Jumaat (30.11.2018) minggu pertama cuti sekolah.. Disebabkan pengasuh Sha cuti hari ini Sha bergilir dengan suami untuk jaga bebudak ini.. Sha amik shift petang.. Teruslah Sha bawa mereka rumah adik Sha..

Amani memang semangat nak belajar.. Imanilah agak rumit sedikit.. Imani ini tak boleh belajar lama-lama.. Dia mudah bosan.. Sha cuma nak dia boleh membaca saja.. Sebabnya bila dia tengok kakak dia membaca, dia asyik kacau sebab dia tak boleh membaca.. Imani juga selalu minta ajarkan untuk membaca.. Masalahnya bila mak ajar dia suka main-main dan menyakat mak.. Kalau ayah ajar, dia mahu dengar.. Sabar jelah mak nengok perangainya.. hahaha..

5 comments:

  1. lebih sebulan mereka cuti sekolah
    Kena ada pengisian masa yang bermanfaat seperti ini

    ReplyDelete
  2. Semoga lepas ni Imani dh boleh membaca. Hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha perangai macam adik jugak tapi sekarang novel pun dah pandai baca

    ReplyDelete
  4. mcm sama je perangai anak sedara sy tu? hehehe dgn mama dia x jalan dgn papa dia menikus heheheeh. bezanya dia anak ketiga...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »