Monday, December 10, 2018

Pusaka oleh Ebriza Aminnudin

Assalamualaikum..
Hye semua..


Menyambung pembacaan, Sha memilih buku di rak sendiri.. Buku bertajuk Pusaka oleh Ebriza Aminnudin.. Kena susutkan sikit buku-buku yang belum dibaca supaya boleh ditambah yang baru..
Pusaka ini memang bikin Sha panas je.. Jenuh nak meneka siapa Atuk dan Nenek yang muncul mengganggu Ezra.. Geram dengan mak si Ezra pun satu hal.. Nak berahsia sampai menyusahkan anak sendiri.. Mujurlah Ezra tak putus asa dan dibantu orang-orang yang ada disekeliling beliau.. Namun bila balik ke Malaysia, misteri menjadi semakin rumit.. Pusaka berjaya ditemui namun Ezra terperangkap di masa silam.. Peristiwa lampau bermain semula dan semua misteri akhirnya terungkai.. Namun berjayakah Ezra kembali ke masa kini? Apakah Pusaka yang perlu Ezra selamatkan? Memang terbaiklah novel ini.. Owh ya.. Dihujung novel Pusaka, penulis menyelitkan sedikit mengenai Novel puaka, seolah-olah memberitahu akan ada sambungan.. Ada ke?? Kenalah tunggu ye tak..

Sha baca dan selesai pada 08.12.2018..

7 comments:

  1. sinopsis kak sha ni memang nak suruh sha cari novel ni kan? hahahahaha ><

    ReplyDelete
  2. macam menarik ja cerita pusaka ni kak.

    ReplyDelete
  3. dlm kalangan ahli keluarga pun berahsia jg ke? hehehe

    ReplyDelete
  4. Makin bertambah list buku nak kena cari dan baca ni,...

    ReplyDelete
  5. nak kene cari la.. sy mmg minat buku2 mcm ni.. lepas tu nti seram sndri.. hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »