Wednesday, December 26, 2018

Masih Setia oleh Aisya Sofea

Assalamualaikum..
Hye semua..

Entah kenapa Sha sangat sakit hati dengan watak Miera.. Terlalu pentingkan diri.. Tapikan disebabkan Miera dan juga topik mengenai warisan adat dan keturunan yang perlu dijaga.. Selain itu ada juga penulis selitkan mengenai bencana gempa bumi di Indonesia dan juga misi bantuan yang dilaksanakan.. Ini antara yang menarik..

Tajuk buku dan cerita dalam dia tak berjaya Sha cantumkan.. Sha tak faham kenapa guna tajuk Masih Setia itu.. Nak kata setia dengan adat, Miera tak terima jodoh yang dicadangkan.. Setia dengan cinta, Miera menolak semua cinta yang datang sebaliknya jatuh cinta dengan tunang orang.. Mungkin novel ini bukan genre kesukaan Sha sebab tu Sha tak nampak relevan tajuk dan isinya.. Tapi berjayalah juga habiskan walaupun geram dan membara je perasaan dekat si Miera tu..

Sha baca dan selesai pada 25.12.2018..

(ebook - PNM e-Reader)

7 comments:

  1. Tajuk nampk menarik tapi takde kaitan pulak ya kak Sha. Adoi haha

    ReplyDelete
  2. zaman sekolah dulu suka sangat baca buku Aisya Sofea rasanya still ingat cite dia sikit sebab mention pasal gempa bumi tu dan saya pun rasa macam tak boleh nak masuk dengan watak dia..hihi

    ReplyDelete
  3. Diah suka novel Aisya Sofea..kena dengan jiwa hahaha

    ReplyDelete
  4. belum sempat baca. boleh shu pulak baca lepas ni kak sha. hehehe

    ReplyDelete
  5. Msih setia??? Tp kalau tgk isi yg sha share mcm x selari kan tajuk n isi

    ReplyDelete
  6. Tak pernah lagi baca novel Aisya Sofea yang ni. Biasanya tajuk dan jalan cerita berkait tapi novel ni lain pula ye.

    ReplyDelete
  7. karya aisha sofea ni cuma satu je saya ikut... tu pn tgk drama... sehangat asmara...beria tgk dr mula smpi habis hahahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »