Sunday, September 1, 2019

Bisul di Ketiak Amani

Assalamualaikum..
Hye semua..

Berkampung di Kecemasan.. Amani tumbuh bisul dekat bawah ketiak kanan.. Dah seminggu dan Sha baru dapat tahu.. Itupun sebab Imani bocor rahsia, mengadu kat ayah.. Kalau tunggu Amani cakap, memang dia tak akan cakap.. Amani takut kena pergi Hospital.. Sha pula memang lepas tahu terus ajak Encik Suami bawa ke bahagian kecemasan.. Sha memang lebih suka ke Hospital Kerajaan terlebih dahulu.. Bila doktor tengok, terus doktor tu call bahagian pembedahan.. Doktor pembedahan suruh bagi makan antibiotik dulu dan datang balik pada hari Jumaat nanti.. Amani dengar je terus pucat muka dia.. Pucat tak pucat memang kena hadap juga.. Jadi emak ini memang kena kental walaupun dalam hati, koyak habis.. Pengalaman seorang emak..

Dekat tanda bulat tulah bisulnya.. Muka risau habis.. Mujurlah kejap je kat Kecemasan ini.. Doktor dan misinya pun ramah dan sangat membantu..

28 comments:

  1. huhu kak.. sakitnya kalau tumbuh bisul.. hari tu sy tumbuh bisul di punggung.. sampai pengsan sbb tak dapat jalan.. sakit sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. setiap masa tanya Amani dia sakit tak.. Risau dia tak tahan je...

      Delete
  2. aduyai amaniiii... habis tu sha dia menulis sblm ni x rs skt ke? agk nya dah xtahan sgt tu yg dia br buka mulut ya... syafakillah amani

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tahan je Anies.. ini pun adik dia yang bagi tahu.. Kalau tunggu Amani, dia lebih rela tanggung sakit..

      Delete
    2. apa yg takut sgt dgn klinik tu amani oiii hehehe mcm2...cpt sembuh ya

      Delete
  3. ala cian amani...semoga cepat sembuh nak..
    Acik Yan pun sama..selalu bisul ketiak...hihihi.. lepas ambik antibiotik, dah tak timbul lagi bisul tu, alhamdulillah,...

    ReplyDelete
  4. bahaya kalau dibiarkan.. semoga tak serius

    ReplyDelete
  5. Nasib imani bgtau. Get well soon amani!

    ReplyDelete
  6. macam2 dalam fikiran amani tu kalau tengok dari riak muka nya
    risau takut semua ada... moga di permudahkan semuanya

    ReplyDelete
  7. Husband Murni 2kali kena bisul dekat ketiak..kali pertama dia buat i&d..sakit sangat2 hari3 kena cuci boh ubat kuning meraung dia sakit..kali kedua naik dia xmau buat i&d dah..dia pi beli ubat kedai cina ubat tu bancuh dan tampal..alhamdulillah cepat sembuh..

    ReplyDelete
  8. kdg2 bdk ni takut nk bgtau sbb takut bila kita bw p jmpa doktor kn..tp kalo biar lama2 bahaya juga..smoga cpt2 surut la bisul tu lps mkn ubat

    ReplyDelete
  9. kalau jadi amani pun cuak jugak sampai nak kena operate bagai

    ReplyDelete
  10. dok cari cuci luka apa...ooo..rupanya. suspen tu.

    ReplyDelete
  11. huu naik bisul ni sebab apa ya..seram dengar cerita orang yg naik bisul ni. semoga amani cepat sembuh

    ReplyDelete
  12. akk pun baru kena bisul jg, bubuh kapur, dia pecah sendiri...
    lepas pecah pergi hospital jg, doktor ckp kalau dtg awal dia akan toreh keluarkan darah & nanah..huhu..

    ReplyDelete
  13. Pandai dia simpan sakit. Kalau akak kena tu, confirm meraung tak ingat dunia.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »