Wednesday, September 11, 2019

Filem Korea | The Tooth and the Nail (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang sangat menarik.. Pembunuhan tanpa mayat.. Hanya cebisan jari sahaja yang dijumpai dan kesan darah di ruang bawah tanah.. Cerita disampaikan secara berselang seli antara imbas semula dan juga perbicaraan dimahkamah.. Suspek yang ditangkap diawal cerita dibicarakan.. Walaupun filem ini berselang seli antara masa kini dan imbas semula, Sha suka dia punya penamat.. Jangan sangka kita dah cukup bijak sebab manusia yang punya sebab akan jadi lebih bijak untuk memerangkap bila menggunakan otak.. Mangsa akhirnya menjadi pemangsa.. Pergh!!

Movie: The Tooth and the Nail
Also Known As: Iwa Sontob , seok-joo-jeo-taek sal-in-sa-geon , 이와 손톱
Directors: Kim Hwi
Genres: Thriller, Drama, Investigation
Country: South Korea
Release Date: May 9, 2017
Duration: 1 hr. 49 min.
Set in the 1940's. When his fiance Ha Yeon dies in a fall, magician Suk Jin soon realizes her death was not a suicide, but a murder. Because she seemed to have a secret, Suk Jin seeks out the truth and so he meets Do Jin.

6 comments:

  1. Bila mangsa menjadi pemangsa... Wah

    ReplyDelete
  2. bukan Suk Jin Running Man tu kan? hehehehehe

    ReplyDelete
  3. menarik, mesti banyak plot twist tu... bila mangsa jd pemangsa tuh...

    kadang mmg layan jgk filem korea nih... aritu adik kata filem the taxi tuh best, mula2 rakam tu tgk mcm tak best je... bila dh tgk sampai abis, mmg best siap ulang tgk lagi... jln cerita dia tu yg buat best... walaupun itu kisah di zaman 80an

    ReplyDelete
  4. wah...mcm menariks ni. cita penyiasatan.. best best!!
    tq

    ReplyDelete
  5. perghhh unik juga cara dia membunuh ni.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »