Tuesday, September 17, 2019

Drama Korea | I Picked Up A Celebrity On The Street (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama Korea ini ada 10 episod je.. Stress juga Sha tengok heroinnya.. Asyik kena buli je.. Buli di tempat kerja.. Sebab dia bukan pekerja tetap maka dipermain-mainkan.. Sampai satu tahap dijadikan kambing hitam dan diberhentikan.. Marah punya pasal dia serang ketua pejabat, sekali salah serang.. Artis yang diserangnya.. Nak lari, tertinggal kad pekerja pula dekat mayat tu.. Patah balik dan ada pula orang nampak, siap nak call ambulans.. Nak tak nak, kenalah dia bawa balik mayat tu dan fikirkan apa nak buat.. Sekali mayat tu bukan mayat.. Artis tu masih hidup rupanya.. Hahaha.. Part ini memang lawak.. Masuk episod pertengahan baru tahu rupanya memang ada orang cuba bunuh artis tu.. Bukan salah heroin pun.. Heroin tu berada di tempat yang salah pada waktu yang salah je.. Maka bermulalah misi mencari pembunuh.. Episod akhir barulah pembunuhnya muncul.. Memang tak sangkalah bila tengok siapa pembunuhnya.. Dari awal cerita memang tak boleh nak teka.. Hahaha.. Rasa macam dah betul dah, sekali salah.. Drama pendek yang sangat menarik..

I Picked Up A Star On The Road
Also Known As: I Picked Up A Celebrity On The Street; I Picked Up The Star; I Picked Up A Celebrity From The Street
KDrama | Thriller, Comedy, Romance, Youth | 10 Episodes | 1 Nov 2018 - 14 Dec 2018 |
Sinposis | Contract worker Lee Yeon Seo daydreams about teaching her manager a lesson, but accidentally acts out her fantasy on none other than top Hallyu star Kang Joon Hyuk. Thinking she killed him but afraid to be labeled a murderer, she takes him home and prepares to get rid of the body. But Joon Hyuk wakes up and seeing her preparations thinks he has been kidnapped by a murderous psychopath. Seeing no other option, she keeps him hostage so he doesn't turn her in to the police. How long can she keep him hidden and can she ever convince him she's not an evil person?

9 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »