Sunday, September 22, 2019

Drama Korea | Class Of Lies (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat menakutkan.. Bukan drama seram tapi cerita yang disampaikan sangat menyeramkan.. Perangai manusia lagi menakutkan dari hantu sebenarnya..

Semuanya bermula dengan kes cubaan membunuh oleh Kim Han Soo kepada Jung Soo Ah/Yoo Sun dan peguam yang membela Kim Han Soo di gantung kerja sebab anak guam menyerang beliau, mengaku bersalah dan terjun bangunan hingga menyebabkan koma.. Tak lama lepas tu Jung Soo Ah/Yoo Sun disahkan mati.. Pergh!! Dari sini cerita bergerak pantas.. Peguam tu menyamar jadi cikgu demi menyiasat kes sebenar..

Sepanjang Sha tengok drama ini, macam-macam perasaan ada..Memang tak sangkalah.. Sebuah sekolah dipenuhi dengan bermacam jenayah.. Paling mengejutkan bila jenayah dilakukan oleh seorang pelajar yang dianggap baik.. Jenayah dilakukan tanpa rasa bersalah pun.. Sangat menakutkan..

Class of Lies @ 미스터 기간제 @ Mr. Temporary @ Undercover Teacher @ Mr. Fixed Term
Kdrama | Aired: 17 July ~ 5 September 2019 | 16 Episodes | Genre: Drama, Crime, Mystery |
Sinopsis | The drama is about a highly successful lawyer who falls from grace because of one case. He becomes a fixed term teacher at a high school that is tied to that case in order to regain his honor. Though he goes into the classroom for selfish reasons, he begins to see the crimes that take place and he takes matters into his own hands to help protect victims from their peers. The drama will shine a spotlight on the reality of teenagers facing little to no repercussions after committing a crime because they are teenagers, providing no protection for those who become a victim to these crimes. (Source: Soompi)

10 comments:

  1. OMG~ macam best je.. Nanti nak cari. Thanks for suggest! :)

    ReplyDelete
  2. baca part "jenayah dilakukan oleh seseorang yang dianggap baik", terus rasa nak tengok hehe. thank you review and suggest drama ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. memang tak sangka bila tahu siapa penjenayah sebenar.. alasan dia membunuh pun sangat dasyat..

      Delete
  3. thes banyak kali debating samada untuk tengok atau tak drama ni.. thank you for the review ! I decided that I will watch this drama soon !

    ReplyDelete
  4. bukan sekolah Henry Gurney, kan sha? ;-)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »