Monday, September 16, 2019

Novel | Projek Seram: Gua oleh Suzani Nadzir, Ebriza Aminnudin, Eqbal Mohaydeen

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel kedua yang dihadiahkan Kak Adda oepada Sha.. Novel dari siri Projek Seram ini memang menjadi Koleksi Sha.. Kali ini menggunakan tema Gua..

Korban Hitam oleh Suzani Nadzir
"Kupersembah korban yang kuseru..."
Cerita yang memang mengejutkan.. Tak sangka hanya kerana bertuhankan syaitan yang menyamar menjadi ular, manusia lain menjadi korban.. Penangan ajaran agama sesat memang bahaya.. Nyawa manusia langsung tak berharga..

Suara oleh Ebriza Aminnudin
"Ia mengalir di dalam urat nadi..."
Kisah yang menarik.. Merentasi dua zaman.. Zaman moden dan zaman lampau.. Semuanya berpunca dari dengki dan khianat.. Hanya kerana cinta tak diterima, kawan baik sendiri dianiaya dan dibunuh.. Kematian yang tragis mengundang petaka yang dasyat dan keturunan harus menerima akibatnya.. 

Jin oleh Eqbal Mohaydeen
"Apabila dua alam telah bertemu, nyawa menjadi taruhannya!"
Penamatnya sangat mengejutkan.. Manusia memang sentiasa terpedaya dan melakukan kesalahan namun Allah itu maha pengampun.. Hanya kerana tidak sanggup melaluu penganiayaan Jepun, ada yang melepaskan makhluk terkutuk dari gua kelam itu.. Apa kaitannya dengan Karim.. Kenapa Karim merasakan seolah-olah ada yang tak kena dengan kampungnya itu??

Sha baca pada 15.09.2019 dan selesai pada 16.09.2019..

Koleksi peribadi Sha.. Hadiah dari Kak Adda..
Published 2019 by Buku Prima

6 comments:

  1. Ain suka baca projek seram ni sbb dia byk cerita dlm satu buku. antara 3-4 kan kaksha kan. Ada juga la a few novel dari projek seram ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ain.. kalau yang baru mula nak baca buku seram Terbitan Buku Prima boleh mula dengan Projek Seram..

      Delete
  2. Wowww, projek seram dah ada mcm-mcm ya rupanya. Banyak ketinggalan. Haha. Tapi, nampak menarik projek seram yang ni. Cover buku boleh kasi thumbs up!

    Ika datang singgah sini https://ikashoid.blogspot.com/2019/09/temporary-mini-library-2019.html

    ReplyDelete
  3. Baca huraian sha ni nampak menarik novel seram ni..

    ReplyDelete
  4. xmo la baca novel seram2 ni..aduhhh >,<

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »