Monday, September 16, 2019

Drama Taiwan | The Fearless (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Sha terjumpa drama ini sebenarnya.. Baca sinopsis macam menarik.. Cuba tengok 1 episod.. Eh, macam best.. Teruslah tengok sampai episod akhir.. Drama ini ada 13 episod je..

Drama ini mengisahkan seorang gangster yang mati dah diaahkan mati tapi tiba-tiba bernyawa semula.. Ditembak di belakang kepala hingga menyebabkan darah beku.. Dari kemalangan itu, gabgster ini diberikan mata yang boleh melihat roh orang mati.. Mujurlah roh yang muncul tak berwajah hodoh.. Hahaha.. Cantik keadaan rohnya.. Semuanya mangsa yang ingin meminta tolong supaya kematian mereka terbela.. Gangster ini berkerjasama dengan seorang doktor forensik dan pegawai polis.. Drama yang ringkas tapi berjaya menyampaikan bahawa hubungan kekeluargaan itu sangat pebting walau bagaimana sekalipun keadaan sesebuah keluarga itu.. Mesej yang sangat menyentuh..

The Fearless
Also Known As:
Genres: Suspense, Thriller, Supernatural, Investigation
Tags: Paranormal, Ghost-seeing Male Lead, Ghost
Country: Taiwan
Type: Drama
Episodes: 13
Aired: Jul 19, 2019 - Aug 30, 2019
Aired On: Friday
Network: GTV LINE TV 
Sinopsis: A reborn gangster accidentally found himself being able to see ghosts, which led to a life-changing experience. "Guests" came to him for help one after another... Started from death, what did they want him to see?

11 comments:

  1. mati hidup balik ehh. emm jrg layan verita taiwan ni. tpi why not kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah.. dah hantar kat bilik mayat dah.. tetibe dia bangun balik.. hahaha..

      Delete
  2. lps tamat semua, hero tu trs hidup or mati?

    ReplyDelete
  3. salam..sis nak tny.. dlu sis hntr ank pd pngasuh bdk..byrn bulanan brapa yer? maaf lari dri topik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurm.. tak ingatlah.. dalam 200 ke 250 macam tu rasanya.. ikut umur..

      Delete
  4. Jarang nak tgk cerita taiwan..tapi nampak macam menarik jalan ceritanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha pun jarang tengok tapi ini memang menarik.. tu yang tengok sampai habis.. ☺️

      Delete
  5. plot dia interesting.. maybe some other time dpat tengok..

    ReplyDelete
  6. Namti g usha layan drama taiwan ni.. Loni duk gila tengok korea hahaha

    ReplyDelete
  7. dah lama xlayan drama taiwan ni, xjumpa hero yg best dan hensem..hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »