Tragedi Bulan Ogos 2015 - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, August 4, 2015

Tragedi Bulan Ogos 2015

Assalamualaikum..
Tragedi Bulan Ogos 2015...
Permulaan Ogos telah berlaku satu tragedi ngeri..
Letupan asid berlaku dibilik air..
Sebenarnya saluran di bilik air utama Sha tersumbat..
Sebabnya lubang tuh penutupnya dah xde..
Biasalah macam-macam benda masuk kat lubang tuh, sudahnya diapun tersumbat..
Pada 01.08.2015, Encik Suami pergi beli cuka getah/Asid untuk dituangkan dalam saluran tuh..
Cina kedai hardware tuh kata bubuh je sebotol..
En. Suami dengan bangganya pun curahkan lah sebotol cuka getah ke dalam saluran tuh..
Memula dia curah sikit, meletop-letop pastu terus dia curah semua sebab dia rasa cam x cukup..
Apa lagi meletoplah cuka getah dalam saluran air tuh..
Terus tembus ke rumah bawah.. sebab penutup saluran tuh tercabut..
Nasib baiklah penutup dia jer tercabut.. Kalaulah saluran tuh yg pecah, naya jer..

Jadi untuk info semua, sekiranya saluran bilik air tersumbat bolehlah beli cuka getah nie dan tuang dalam saluran tuh ye.. Tuang sedikit-sedikit.. InsyaAllah menda-menda yang tersumbat dalam saluran tu akan mereput...


Lubang bilik air yg hilang penutupnya.

Nampak tak bulatan merah tuh?? Penutup lubang tuh r yang tercabut..
Kuatkan kuasa asid tuh..Yang terjuntai tuh rambut2 yang tersangkut kat dalam saluran tuh..

Habis bilik air jiran bawah umah sha..
Jenuh gak En. Suami basuh bagi hilang kesan asid tuh.. Asid tuh kalau kena kulit kita boleh buat gatal-gatal..

 Nielah cuka getah/asid tuh..

15 comments:

  1. kawan akak pernah gak suggest klu paip tersumbat buh asid ni.... tp bila tanya tukang paip, dia x suggest lak, takut pecah batang paip tu... erm... mmg kuatkan asid tu sis....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba..to jgn buh sebotol..buh sikit2..

      Delete
  2. Bahaya gak asid ni..mujur tak jatuh atas kepala jiran bawah tu kan hehehe

    ReplyDelete
  3. Nice sharing....
    Cam ni rupanya cuka getah...
    Selama ini dengar je....tak pernah ag try....

    ReplyDelete
  4. nasib baik la org bwh tak de dlm bilik air .. klu tak naya die .... rosak kulit die ... jenuh pulak ko nk byr ganti rugi ......

    ReplyDelete

  5. kuatnya asid tu...

    sampai meletup... huh..

    sebaik tak kena sesapa...

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Kuat cik kathy..nanti kalau gunu, buh sikit2 je tau..

      Delete
  7. Baru tahu kalau tersumbat leh guna asid ni... nasib baik xde orang mandi dalam bilik air jiran tu..kalau x naya je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. nasib baik xde org..nanti nk guna buh sikit2 tau..

      Delete
  8. Assalam sha,
    macam scary jaaaaaaa nak pakai
    buat masa tuang tu orang bawah rumah dok mandi & paip tercabut & asid tu mercik2 kena deme
    punggaaaahhhhh
    :(

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..