Monday, August 2, 2021

ebook | Cinta Tak Pandang Status oleh Rafina Abdullah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cerita yang ringkas mengenai Rania yang kematian suami, mempunyai anak istimewa dan dihalau mertua.. Imran bercinta dengan Rania namun mak Imran tak sukakan Rania kerana statusnya seorang janda anak 1.. Dalam masa yang sama mak mertua Rania cuba mendapatkan anak Rania kerana ingin menumpang kesenangan bila mana anak Rania menerima bantuan dari kerajaan kerana kurang upaya.. Mujurlah Rania tegas dan tidak mempedulikan permintaan bekas mertua dia.. Imran yang marah kerana Rania menolak bila diajak kahwin telah melakukan tindakan mengejut yang akhirnya membuatkan mak Imran menerim Rania dengan terbuka..

Cinta tu boleh datang pada sesiapa sahaja dan bila-bila masa..

Sha baca dan selesai pada 01.08.2021..

Sha pinjam dan baca menggunakan aplikasi PNM e-Reader..
Published February 2020 by RMA Studio

6 comments:

  1. Sinopsis sesuai dengan nama tajuk Novel. Tak konflik bukan novel melayu lah namanya hehe

    ReplyDelete
  2. Complicated kisah Rania ni. Ada juga ahli keluarga yang ambil kesempatan atas kesusahannya. In realiti memang ada mak yang tak suka bila anak mereka nak kahwin dengan perempuan yang berstatus J. Akhirnya bahagia juga dengan dengan Imran dan mak dia pun boleh terima. happy ending :)

    ReplyDelete
  3. hebat kak sha habis baca 1 hari saja

    ReplyDelete
  4. Selagi ada nyawa selagi itu kisah cinta tetap wujud.

    ReplyDelete
  5. hakikatnya mmg ada org sebegini di dunia realiti

    ReplyDelete
  6. tak sukanya mak mertua jenis ambil kesempatan walhal dia tahu duit tu untuk keperluan cucu sendiri

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »