Thursday, August 5, 2021

Filem USA | Run Hide Fight (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang ohsem.. Sha suka sebab watak utamanya seorang pelajar perempuan yang mempunyai masalah dengan bapanya selepas kematian emak beliau.. Zoe kesekolah seperti biasa dengan sahabat baiknya Lewis namun tanpa disangka semasa zoe dalam tandas berlaku kejadian rempuhan van di kafeteria dan babak tembak menembak hingga beberapa orang rakan sekelasnya mati.. Semasa ingin keluar dari tandas, amy yang ditembak telah merempuh masuk.. Zoe hanya mampu melihat Amy mati di pangkuannya.. Bila keluar dari tandas baru Zoe nampak kejadian sebenar.. Mujurlah Amy sempat bersembunyi dan melarikan diri melalui bumbung.. Amy berjaya keluar dari sekolah namun berpatah balik kerana ingin menyelamatkan rakan-rakannya yang lain..

Memang nampaklah Zoe berusaha menyelamatkan sebanyak yang boleh rakannya malah tak berputus asa dengan ditemani halusinasi maknya.. Kita boleh nampak betapa Zoe berperang dengan perasaan dia yang tak boleh terima kehilangan seorang emak.. Bukan mudah kita yang dewasa ini nak hadapi kehilangan.. Kerana kejadian ini juga Zoe berbaik semula dengan ayah dia.. Paling best babak akhirlah bila Zoe tembak Tristan dekat tepi sungai dan biarkan Tristan mati akibat pendarahan yang teruk..

Mamat jahat yang sesuka hati je tembak dan bunuh pelajar kononnya untuk satu revolusi.. Sudahnya mati katak je kena tembak dengan Zoe..

Bapa Zoe.. Bila tahu anak dia berusaha menyelamatkan rakan-rakannya, bapa Zoe ambil sniper dan pantau keselamatan anak dia.. Mujurlah ada bapa dia ini, kalau tak Zoe mati kena tembak..

Run Hide Fight
2020 ‧ Action/Thriller ‧ 1h 49m
Initial release: January 14, 2021 (USA)
Director: Kyle Rankin
Produced by: Amanda Presmyk; Dallas Sonnier
17-year-old Zoe Hull uses her wits, survival skills, and compassion to fight for her life, and those of her fellow classmates, against a group of live-streaming school shooters.

2 comments:

  1. Amy mati hidup semula ke? Dapat tolong kawan kawan dia. Seram tengok cerita tembak menembak ni.

    ReplyDelete
  2. Ish apa main tembak2 macam tu je. Ingat monyet keee. lah emosi haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »