Sunday, August 1, 2021

PSV: Membuat Doh Tepung & Tembikar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Imani diminta menggunakan tepung untuk membuat tembikar.. Mak lah tukang bancuhnya.. hahaha.. Encik suami tak bagi, dia suruh beli tanah liat je.. Tapi Sha bancuh je.. Bukan nak guna banyak pun.. Dua cawan tepung, 1 cawan garam dan setengah cawan air.. Sha yang ulikan.. Tapi produknya, Imani yang bentukkan.. Kerja sekolah dia kan.. Nak menguli tu je dia tak kuat.. Bila beraktiviti macam ini memang seronoklah anak-anak buat dengan mak..

Cawan, mangkuk dan bekas..

7 comments:

  1. Saya paling lemah bab DSV... tak dapat bantu sepenuhnya kerja sekolah Firdaus. Ada rasanya kerja rumah DSV yang tertunggak!

    ReplyDelete
  2. Lepas siap tu bolehlah digoreng
    lepas goreng bolehlah dimakan

    ReplyDelete
  3. Comelnyaaa. Kretif juga guna tepung ya. macam-macam bentuk kerja sekolah ya sekrang huhu

    ReplyDelete
  4. Comel hasilnya. Menjadi dohnya elok kukuh dapat buat cawan dan mangkuk.

    ReplyDelete
  5. Kreatifnya. Selalunya guna tanah liat untuk aktiviti macam ni.

    ReplyDelete
  6. wahhhh tak ingatlah dulu masa sekolah ada buat ke tak aktiviti seni macam ni. Hebatlah Imani berjaya bentuk doh tu jadi tembikar

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »