Frankenstein (Edisi Bahasa Melayu) oleh Dali Fazuri - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, July 26, 2018

Frankenstein (Edisi Bahasa Melayu) oleh Dali Fazuri

Assalamualaikum..
Hye semua..

Memang lebih terasa debarannya dan juga sampai isinya bila membaca dalam Bahasa Melayu sebab Bahasa Melayu itu sendiri dekat dengan kita sebagai Orang Melayu.. Bukanlah nak cakap kalau baca Inggeris tak sampai.. Terpulang pada yang membaca.. Kikiki..

Kisah seorang genius yang cuba menjadi Tuhan dengan menghidupkan makhluk yang dihasilkan daripada cantuman mayat-mayat.. Bayangkan bila Victor tu gali, kumpul dan kerat-kerat mayat tu lepastu cantum-cantumkan.. Masa baca bahagian ini je boleh buat Sha meremang bulu roma tau.. Beza bila baca dalam Bahasa melayu dan Inggeris.. Tragedi bermula apabila makhluk itu mula menuntut kasih sayang penciptanya.. Memang tragedilah..

Sha baca pada 23.07.2018 dan selesai pada 25.07.2018..

(ebook - PNM e-Reader)

9 comments:

  1. tak pernah lagi baca cerita frankeistein sebelum dicantum

    ReplyDelete
  2. mcm2 ekk idea penulis. terbaik.

    ReplyDelete
  3. ada satu movie frankenstein yang saya tonton, semua orang yang penciptanya sayang kena bunuh..tragis citer ni

    ReplyDelete
  4. Berita baiklah untuk Hana yang susah nak hadam novel omputeh heheh :3

    ReplyDelete
  5. Mcm2 movie Frankenstein akak dah tengok, siri tv pun ada. Cerita ni mmg tragis, x blh salahkan makhluk tu. Tapi kalau dlm konteks zaman skrg, org clone je, kan... Silap2 dah ada manusia kena clone. Haiwan mmg dah ada...

    ReplyDelete
  6. Terpanggil utk baca tapi akak penakut! Nanti akak terbayang2. Kat rumah tu segala-mala projek seram/thriller ada, satu pun akak tak usik lagi huhuhuh

    ReplyDelete
  7. jenis lemah semangat jgn baca😆

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..