Sunday, May 12, 2019

566 Hari Mencari Cinta oleh Ilya Abdullah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cuba mengurangkan buku dalam rak "To Be Read" yang makin bertambah.. Sha pilih buku penulis Ilya Abdullah ini untuk dibaca.. Cuba membuai perasaan tapi sebaliknya yang berlaku..

Bukan terbuai dengan cerita cinta yang tipikal.. Hero dan heroinnya memang jenis ganas dan kejam perangai.. Hehehe.. Firdayu yang kejam mempermainkan cinta lelaki telah dicabar neneknya untuk mencari cinta dalam tempoh 566 hari, kalau tak harta Firdayu akan dirampas neneknya.. Memang makin menjadi-jadilah perangai Firdayu.. Habis tunang orang, teman lelaki orang dicantasnya.. Digoda dan ditinggalkan bila tak berkenan di hati.. Dibantu PA yang macam batu tak berperasaan dan sentiasa ada disisi lagi menjadi-jadilah perangai beliau.. Rupanya cinta dicari ada didepan mata namun otak menafikan sedangkan perasaan mengakui.. Bagaimanakah akhirnya kisah cinta mereka?? Memang kena bacalah..

Koleksi Sha..
Published April 2011 by Kaki Novel Enterprise

10 comments:

  1. Suspen ni..siapalah yang berjodohan dengan Firdayu ni.

    ReplyDelete
  2. Ok la lama juga nenek dia bagi masa hahahha.. suka jalan cerita macam ni tapi nak happy ending je

    ReplyDelete
  3. romance genre are so not for me hee

    ReplyDelete
  4. sronok bila dapat baca buku kan

    ReplyDelete
  5. Mcm cerita ada satu drama je tu Sha.... Haliza Misbun heroinnya...
    Mesti dia adaptasi dpd novel ni

    ReplyDelete
  6. Pernah nampak novel di pasaran. Rasanya masa zaman sekolah menengah dulu.

    ReplyDelete
  7. Dulu ade survey citer.ni tp.tak.beli....baca sinopsis jer

    ReplyDelete
  8. oh lbh krg setgh tahun je... kalau 2 mggu mmg parok haahahah

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »