Saturday, May 11, 2019

Aircond Kuda Merah Meragam

Assalamualaikum..
Hye semua..

Khamis (09.05.2019) Sha hantar kuda merah Sha ke bengkel aircond.. Sebab sejak seminggu ini tiba-tiba je aircond tak sejuk.. Lepas tu bunyi angin dia kuat semacam.. sebelum kerosakkan yang lebih teruk berlaku, maka jomlah masukkan dia ke klinik.. Mulanya nak service je, sebab memang tak pernah buat dari awal pakai.. Kalau buat pun sebelum ini cuma cuci filter dan masukkan gas.. Tapi bila mekanik tu periksa, rupanya cooling coil dah pun bocor.. Nak tak nak memang kena tukar.. Termasuk service compressor aircond memang sakitlah membayarnya.. Tukar cooling coil je dah RM300 campur service kenalah RM730.. Dugaan bila memakai kereta.. Tapi pada Sha memang puas hatilah.. Dekat 6 tahun pakai baru berlaku kerosakkan.. 

Inilah rupa cooling coil Sha yang lama sebelum dibersihkan.. Hehehe.. Kotor betul..

8 comments:

  1. 6 tahun baru ni pertama kali ya Sha..alhamdulillah..rezeki.Betul rosak sikit-sikit terus service sebelum melaratkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu PC.. memang rezekilah, lama pakai baru dia meragam..

      Delete
  2. kereta kak aritu overhaul, pertama kali selepas 9 tahun beli. haha. sabo ja lah, lari habis duit. hahahaha

    ReplyDelete
  3. Assalam Sha

    Saya sedang mencari maklumat mempromosi program sempena DEKAD MEMBACA KEBANGSAAN
    Terjumpa blog sha yang amat acctractive, penuh perkongsian

    ReplyDelete
  4. Memang banyak guna duit kalau kereta rosak.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »