Shoplinks.Asia

Monday, December 7, 2015

Twenty Again

Drama K0rea 16 epis0d..
Bagus untuk dit0nt0n 0leh mereka yang dah berkahwin..
Banyak pengajaran yang b0leh diper0lehi..
Walaupun dah berkahwin, ada masanya kita juga perlukan masa untuk diri sendiri..

Drama ini mengisahkan kehidupan se0rang perempuan N0-ra yang berkahwin pada usia yang sangat muda. Punya se0rang anak lelaki.. Disebabkan kesilapan semasa dih0spital, N0-ra mula merasakan yang kehidupannya sebelum ini tidak bermakna.. Maka bermulalah kehidupan baru buat N0-ra.. Tapi saat kehidupan baru bermula buat N0-ra, suaminya pula x mahu melepaskan dia. Cinta pertama N0-ra muncul kembali.. Macam mana kesudahannya.. Silalah t0nt0n ye..

Menarik untuk dit0nt0n.. T0nt0n bagaimana N0-ra mencari semula kehidupannya yang hilang selama 20 tahun. Bagaimana N0-ra memulakan kembali perjalanan kehidupannya yang terhenti pada saat dia bergelar se0rang isteri dan ibu. N0-ra juga mendapat s0k0ngan dari anak lelaki, kawan baiknya dan juga dari cinta pertamanya.

Pengajaran dari drama ini:-
1. Suami isteri haruslah saling memahami dan melengkapi.
2. Suami tidak berhak untuk menjadikan isteri sebagai orang yang tidak mengetahui apa2. Suami juga tidak berhak untuk mengurung isteri dari bergaul dan berkawan.
3. Isteri berhak untuk belajar sama seperti suami.
4. Isteri juga harus diajar untuk berdikari, mempunyai masa dan hobi sendiri.
5. Perkahwinan bukanlah penjara untuk suami dan isteri.
6. Perkahwinan merupakan kerjasama suami isteri untuk memastikan hubungan berkekalan.
7. Suami isteri perlu saling berkomunikasi, bertolak ansur dan menghormati sama lain untuk menjayakan sebuah rumah tangga.


Tonton dan amiklah mana yang baik. Mana yang tidak sesuai, abaikan. Kita manusia yang diberikan pilihan untuk memilih menjadi baik dan bahagia atau jahat dan sengsara.

4 comments:

  1. kan, sesekali kita juga perlu waktu utk diri sendiri..

    ReplyDelete
  2. lamanya tak layan drama Korea.. nak kena download la..

    ReplyDelete
  3. biasanya kalau tengok drama korea ni. mana yang genre family. selalunya dorang ni memang macam membelakangkan kaum wanita kan. makan asing. kena bagi laki makan dulu, dah habis dorg makan baru kita boleh makan

    ReplyDelete
  4. Lonj duk layan korea dekat 393 tu hihihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI