Friday, December 4, 2015

Pokok Mulberry

Assalamualaikum..
Last Month, kami dekat perpustakaan ini buat projek penanaman pokok dengan tujuan mencantikkan dan memberi hasil kepada staf.. Antara pokok yang ditanam ialah Mulberry..
Pokok ini sebenarnya sangat mudah ditanam..
Hanya perlu siram dua kali sehari, pagi dan petang..
Insya Allah pokok akan naik cantik..
Boleh ditanam dalam pasu dan juga atas tanah..

Asalnya pokok Muberry ini beginie..Begitu sihat dan juga subur..

Sementara menanti ditanam pokok yang sihat tadi sudah jadi seperti gambar sebelum. Selepas diberikan baja urea, maka segarlah semula pokok Mulberry tersebut..
Nampak x perbezaan disitu..

3 comments:

  1. Ahaaa... tapi, kena tengok jugak tangannya.. kena tangan panas, pokok pun tanak naik...

    Tak sabar tunggu pokok tu besar.. nanti kirimkan buahnya sikit yaaa... heh2

    ReplyDelete
  2. Untuk khasiat apa buah ni sha

    ReplyDelete
  3. ish ghajin uols berkebun ni ek
    iols ni mmg suka bab tanam2 tp nak tanam tu malaih aaaacaner haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »