Tuesday, April 24, 2018

Bunga oleh Altimet

Assalamualaikum..
Hye semua..

Altimet ini antara penyanyi yang Sha suka.. Sebab lirik dan lagu yang dihasilkan memang sinis dan menyentap di jiwa.. Kikiki.. Kali ini tajuknya Bunga tapi bila dengar lirik dia dari mula sampai habis kan memang sadis.. Kikiki.. Memang kenalah dengan orang-orang zaman sekarang.. Tak caya?? Ce tengok lirik kat bawah ini.. Lepas itu kalau nak lagi best, sila dengar lagu tersebut di SINI.. Kalau korang dah dengar, apa pendapat korang tentang lagu Altimet ini??

https://www.youtube.com/watch?v=6Pp0yaT_Mng

Altimet - Bunga

Hak!...

Pening kepala, takde duit belanja
Kecewa karena orang lain shopping selambar
Nak merasa, nak jual sekali bersama
Mereka mereka yang failure trending semasa

Nak apa yang dia ada
Aku nak orang berkata
Ada kaya subang jaya
Hari hari hari raya

Tak sanggup tunggu lama
Takde duit takde masa
Aku jumpa satu brother
Tanya cam mana dia berkata

Hey isi ini borang
Keluar wang berkoyan
korang jangan goyang
(Bayar kemudian)

Uh mohon terus lulus
Tanda tangan terus
Sampai tangan berlambar fulus

Bagai bulan jatuh ke riba
Nak duit nak duit dapat s'kali bunga
Jatuh bulan kan ada riba

Nak duit nak duit sertakan bunga

Jangan sampai kena sita
Takde duit untuk bayar bunga
Sampai boleh naik gila
Rumah takde taman masih ada bunga

Serba satu semua serba baru
Kalau tak tak laku mereka semua cerca aku
Ramai kawan baru, that's my instant fam
Semua laju tuk pasang baju kat instagram

Lima tiga liter
Kopi mahal cafe hipster
Bukan pelipur lara tapi
Teruk gebang bila cerita

Putih mata
Lupakan kisah lama
kalau nak lagi jumpa itu brother
Dia berkata

Hey isi ini borang
Keluar wang berkoyan
korang jangan goyang
(Bayar kemudian)

Uh mohon terus lulus
Tanda tangan terus
Sampai tangan berlambar fulus

Bagai bulan jatuh ke riba
Nak duit nak duit dapat s'kali bunga
Jatuh bulan kan ada riba
Nak duit nak duit sertakan bunga

Jangan sampai kena sita
Takde duit untuk bayar bunga
Sampai boleh naik gila
Rumah takde taman masih ada bunga

Bayaran tak cantik tolong bagi balik
Tanya baik baik sebelum ditarik
Bulan ni dah lambat tolong bagi cepat
Engkau dah terjerat terikat ketat

Mana mahu lari jangan kecik hati
Janji tetap janji perempuan atau laki
Tunggak punya tunggak pokok dan bagi
Bunga tanam s'kali hutang sampai mati

Bagai bulan jatuh ke riba
Nak duit nak duit dapat s'kali bunga
Jatuh bulan kan ada riba
Nak duit nak duit sertakan bunga

Jangan sampai kena sita
Takde duit untuk bayar bunga
Sampai boleh naik gila
Rumah takde taman masih ada bunga 

6 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »