Kil (2014) - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, April 9, 2018

Kil (2014)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Layan filem Melayu pula.. Kikiki.. Filem ini dah lama dah.. Tahun 2014.. Pasal seorang ellaki bernama Akil yang selalu cuba membunuh diri tapi gagal.. Gagal dalam hidup dan gagal dalam cubaan membunuh diri.. Sudahnya Akil terjumpa iklan mengenai perkhidmatan membunuh.. Akil pun upahlah agensi itu untuk bunuh beliau dengan cara yang dia tak tahu.. Lepas perjanjian tu, Akil pun jalani hidup seperti biasa.. Masa inilah dia terjumpa dengan Zara dan mereka mula berkawan.. Akil mula menghargai hidup dia.. Akil nak batalkan kotrak bunuh itu tapi tak berjaya.. Kesudahannya... Silalah tengok.. Kikiki..

Gilakan manusia ini bila tertekan dan tak cuba untuk dapatkan bantuan.. Jalan paling mudah bila ada masalah, bunuh diri.. Padahal banyak je manusia lain yang susah dan bermasalah tapi masih lagi meneruskan hidup.. Setiap hari kita akan melalui cabaran dan dugaan.. Bagaimana kita menangani dan menguruskan masalah itu akan menentukan perjalanan hidup kita.. Ada orang tak pandai nak uruskan, disinilah bantuan diperlukan.. Sokongan dari kawan-kawan dan keluarga.. Ataupun dapatkan bantuan psikologi.. Tak salah pun.. Serius.. Sha pun pernah dapatkan bantuan kaunseling.. dan Sha teruskan hidup.. Kena juga teruskan hidup sebab mati bukanlah penamat pada segala-galanya..


6 comments:

  1. menarik...teringin nk tau endingnya..

    ReplyDelete
  2. ala da lupa jalan citer dia. pernah layan filem ni dulu..

    ReplyDelete
  3. Ala kak sha buat ika rasa mcm nak tgk balik citer ni huu. Lupa dah jalan cerita dia cmna huu

    ReplyDelete
  4. suka sangat movie ni! Redza satu hal, jalan cerita satu hal, dialog pun best :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..