Mr Singa Miss Selamba oleh Nurina Feeza - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, April 5, 2018

Mr Singa Miss Selamba oleh Nurina Feeza

Assalamualaikum..
Hye semua..

Baca bab satu je dah boleh buat Sha tergelak.. Tergelak melihat gelagat Maira yang selamba dan Iqram yang garang dan gila kerja.. Memang seronok baca gelagat Maira dan Iqram.. Dari bos dan pekerja kemudian jadi suami isteri.. Ada je yang nak dipusing Maira.. Iqram pula dari garang dah mula menunjukkan sifat romantis beliau.. Kemudian datang pengganggu yang jahat.. Berjayakah hubungan Maira dan Iqram?? Kenalah baca ye tak.. Gaya penulis santai dan menghiburkan..

Sha mula baca pada 04.04.2018..

(ebook - PNM e-Reader)

Sinopsis: Maira Qaisarah - Cukup terkenal dengan gelaran Miss Selamba! Siapa sangka dialah manusia pertama yang berani lawan cakap bos! Berani disumbatnya bubur ayam Mc Donalds dalam mulut bos ketika sakit? Nampak tak, tahap keberanian dia? Muka selamba, siap tersengih macam kerang busuk lagi. Otak wayar putus pun ada!

Iqram Fattah - Digelar Mr Singa kerana muka ketat sepanjang masa. Satu pejabat takut dengan dia, kecuali Maira. Sebab itulah dia digelar Mr Singa. Tetapi dia ni baik orangnya, siap tolong Maira lagi. Sanggup menebus kereta Maira yang kena tarik dengan trak tunda DBKL.

Dalam sekelip mata, Iqram jatuh cinta pada Maira. Sampai sanggup buat kerja gila. Boleh dia pergi hantar rombongan meminang ke rumah Maira? Tak pasal-pasal kena tumbuk dengan Maira!

“Kenapa tiba-tiba aje bos hantar rombongan meminang saya?” - MairaQaisarah
“Sebab saya dah jatuh cinta pada awak, Maira Qaisarah.”- Iqram Fattah

Dah memang jodoh, mereka kahwin juga. Iqram terus berubah 360 darjah, sampai buat Maira jadi cair. Ting tong! Adat berumah tangga, yang indah tak semestinya selamanya. Tiba-tiba, Ain Suraya datang buat kacau, Aladdin Aimar pula tak habis-habis goda Maira. Rumah tangga mereka mula jadi huru-hara!

10 comments:

  1. wah macam menarik ni..nak try cari la..hihi

    ReplyDelete
  2. Siqah berkenan lah dengan cover novel ni. Cantik :) Berapa bintang Sha bagi novel ni? Berminat lah pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha bagi 3 bintang Siqah.. Sha pun baca sebab tertarik dengan cover dia..

      Delete
  3. Sinopsis best la.. Kena cari gak novel ni nak baca hahahahaha

    ReplyDelete
  4. Dah beli novel ni untuk Dania...dah minat baca novel plak dia..tapi tak bagi dia baca kisah2 cinta yang berat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, novel ini ringan je cerita dia.. sesuailah untuk remaja..

      Delete
  5. Terasa mcm.nak baca Pula novel ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..