Simulasi oleh Lokman Hakim - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, April 9, 2018

Simulasi oleh Lokman Hakim

Assalamualaikum..
Hye semua..

Fun and adventure.. Memang menarik.. Watak utamanya berada dalam Simulasi.. Melalui pelbagai cabaran.. Tapi penamatnya memang tak tersangkalah.. Kalaulah betul dunia jadi begitu?? Mampukah kita melaluinya.. Memang mengejutkan penamatnya..

Sha baca pada 05.04.2018 dan selesai pada 06.04.2018..

(ebook - PNM e-Reader)

Sinopsis: Syukri mahukan kehidupannya kembali. Nora dengan penyakit autisme sedang bergelut dengan refleksi seorang lelaki aneh yang mahu masuk ke dalam hidupnya. Fateha pula berhempas-pulas untuk membantu Nora keluar dari kesukaran autisme itu. Sebuah manuskrip telah mengubah hidup mereka. Mungkin sekadar penulisnya. Ataupun editornya. Tiada siapa yang pasti. Bulan berbentuk kiub berapungan di langit menjadi enigma buat mereka yang menyedari. Namun begitu, tidak semua yang menyedari kejanggalan pada bulan tersebut. Malaysia. Tahun 2032. Hidup agak sukar. Namun manusia sentiasa ada jalan keluar. Kadangkala jalan keluarnya tidak semestinya sama dengan apa yang pernah dibayangkan. Mungkin juga kehidupan itu hanya satu simulasi.

6 comments:

  1. wowww menarikkk buku ni..bagus betul blog akak.. kite sejenis suke baca buku tapi kekadang tak tau nak beli buku apaa..novel apa..bukak je blog akak terus dpt overview nk beli novel apa :D

    ReplyDelete
  2. Lokman Hakim ni macam pernah dengar lah. apa novel dia sebelum sebelum ni ye. kak sha tahu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Novel dia yang sebelum ini dengan FIXI.. Tajuk Retina dan Monarki..

      Delete
  3. Haha patut mcm familiar nama author. Penulis monarki rupanya hehe. Tak penah nampak lagi buku ni. Nak try cari la :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..