Tuesday, March 31, 2020

Dalgona Coffee

Assalamualaikum..
Hye semua..

Akhirnya.. Berjaya juga cuba buat.. Hahaha.. Teringin sebab nampak macam sedap je.. Okaylah rasa dia.. Mujurlah Sha memang penggemar kopi sebab rasa dia padu wei.. Sha ini dok ngantuk je lepas minum.. hahaha..

Jenuh kacau guna sudu dan tangan je.. Malas nak keluarkan mixer.. Nak buatnya sikit je pun.. hahaha.. Dekat setengah jam jugalah.. Yelah.. kacau.. pastu berenti.. pastu kacau balik.. hahaha.. Gigihkan..

Rupanya setelah siap..

Pandangan dari atas.. Puas wei..

19 comments:

  1. aduuuu sha buat kita rasa nak buat jugak lagi sekali ni...ahahha

    alang2 ada susu segar kat rumah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. bila tengok nie, macam nak huat lagi.. hahaha..

      Delete
  2. nampak menyelerakan ! belum sempat nak try lagi ni... more to malas hehe

    ReplyDelete
  3. sy ada buat juga.. mmg menjadi.. cuma bagi yg gemar minum nescafe.. sy lebih prefer nescafe biasa hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nescafe biasa juga yang paling sedap.. 🥰🥰

      Delete
  4. takyah dah i mccafe mcd hehehe

    ReplyDelete
  5. serius kak Sha guna tangan je? hehehe.. shu, sape request, shu suruh diorg kerjakan. shu sediakan bahan je.. haahaha

    klau minum nescafe tu saja memang boleh pitam, pahit giler. bila kacau sbati kemain sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya Shu.. kacau pakai tangan je.. hahaha.. Suami akak gelak je nengok kegigihan akak mengacau..

      Delete
  6. Adooo~ lupa la tadi laki beli barang bebudak pesan susu segar... Melepas lagi.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe.. takpe.. nanti bila ingat boleh beli..

      Delete
  7. perghhh gigih but it looks a little darker. or was it because of the lighting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nope.. memang gelap sebab lebihkan nescafe tu.. hehehe.. lagi power..

      Delete
  8. belum try lagi.. tapi nampak tu memang macam sedappp

    ReplyDelete
  9. x cuba cubaa lagi hahaha sebab masing2 dalam rumah x minat kuppi.
    kalo guna milo agak2 jadi x..

    ReplyDelete
  10. terliurnya tengok Dalgona coffee ni..nak buat tapi tengah berpantang pulak

    ReplyDelete
  11. saya masih tak cuba lagi buat hehe. takut manis sangat pulak

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »