Tuesday, March 17, 2020

Drama Korea | The Game: Towards Zero (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang menarik sebab heronya boleh melihat cara seseorang tu mati dengan hanya memandang mata orang tu tak kiralah secara berdepan atau melalui gambar kecuali heroin.. Orang jahat dah muncul seawal episod 3 lagi.. Memang berdendam dengan hero dari kecil lagi sebab hero bagi tahu cara kematian dia..

Menarik tengok gandingan hero, heroin dan orang jahat tu.. 3 watak ini yang menggerakkan jalan cerita drama ini dengan emosi yang dasyat.. Hubungan yang sukar antara mereka bertiga berpunca dari zaman kanak-kanak.. Seawal episod lagi kita dah diberitahu siapa penjahatnya.. Cuma bukan mudah nak sabitkan penjenayah sebab beliau berkerja sebagai doktor forensik..

Drama ini mengajar kita bahawa tindakan kita yang kita ambil yang akan merubah nasib kita.. Bukan apa yang orang cakap dekat kita..

Drama: The Game: Towards Zero
Also Known As: The Game, Deo Geim, Deo Geim: 0shireul Hyanghayeo, The Game: Towards the Final Hour, The Game: Toward 0 AM , The Game: Toward 0 o'clock, The Game: Towards Midnight
Directors: Jang Joon Ho
Screenwriters: Lee Ji Hyo
Genres: Suspense, Thriller, Mystery, Psychological, Romance, Crime, Drama, Fantasy, Melodrama, Investigation
Country: South Korea
Episodes: 32
Aired: Jan 22, 2020 - Mar 12, 2020
Aired On: Wednesday, Thursday
Original Network: MBC
Duration: 30 min.
When looking into someone's eyes, Kim Tae Pyung sees the moments right before their death. He takes advantage of his gift to earn money by selling this information to rich people about whoever they want. One day, he crosses path with Seo Joon Young, a crime division detective, whom he can't foresee the death. Not knowing what this might imply, he tries to avoid her. But his power gets him involved in a kidnapping case. Although he was never once wrong with his death predictions, he still helps the police find the body.
(Source: MyDramaList)

5 comments:

  1. tak minat sgt hero tu... now baru abis layan Goblin (sekali lagi) and th layan Hi Bye Mama... and nak mula layan Hospital Playlist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hospital playlist best. gabungan reply series dan prison playbook. hehe

      Delete
  2. kak pass cerita ni, ada tengok 1-3 episod camtu tapi takleh nak telan. haha

    ReplyDelete
  3. menarik, macam drama pyscopath diary tu kak, pun penjahatnya dah muncul awal tapi tulah susah nk bunuh sbb dia boss besar company, ini doktor pulak yek... mesti berdebar je nengok nya

    ReplyDelete
  4. hahh.. dah tamat rupanya drama ni hahahha punya leka layan drama lain

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »