Tuesday, March 17, 2020

Maggi | Mi Goreng Sambal Tumis Bilis

Assalamualaikum..
Hye semua...

Lama tak masuk 99 Speedmart.. Bila masuk je mesti jumpa makanan/produk baru.. hehehe.. Kali ini Sha jumpa Maggi perisa baru.. Beli sebungkus untuk cuba..

Pedas.. Untuk Sha yang memang tak tahan pedas, mi goreng ini pedas.. Tapi sedap.. Terasa ikan bilisnya walaupun tak nampak ikan bilis.. Hehehe.. Warnanya merah menyala.. 

1 pek ada 5 bungkus dan harga untuk 1 pek ini RM5.65..

Pek kecil.. Ada 5..

Isi dalam pek tu ialah maggi kering, sambal tumis bilis dan bawang goreng..

Sha rebus fulu maggi ti, nak rendam pun boleh.. Lepas tu tapis dan bubuh dalam mangkuk.. Tuang sos dia dan kacau rata.. Sha tak makan bawang goreng, jadi tak adalah bubuh sekali..

Inilah rupanya lepas dah digaulkan dengan sambal dia.. Merah warnanya.. Seram pula Sha nak makan bila tengok warna dia.. Hahaha.. Tapi cuba jugalah.. Not bad rasa dia.. Terasa ikan bilisnya.. Kalau tumis atas kuali mesti lagi sedap.. hehehe.. Tapi tak sesuai sangat untuk Sha yang tak makan pedas..

7 comments:

  1. jarang makan maggi, bila terasa je and selalu makan flavour curry je. emmm..leh try ni

    ReplyDelete
  2. sama la kita, tak makan bawang goreng gak...febret mi goreng jenama indomie, bawang goreng memang buang terus...errr

    ReplyDelete
  3. nampak sedap..tp tak suka pedas sangat. sakit perut

    ReplyDelete
  4. waalaikumussalam. wah nak try cari lah ^_^

    ReplyDelete
  5. menarik nih, tak pernah jumpa lak... nanti nak rasa la jugak

    ReplyDelete
  6. WAh! Mrs.A pun belum pernah rasa nih!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »