Monday, March 16, 2020

Drama Korea | Kingdom 2 (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Penantian yang sangat berbaloi dan tak menghampakan.. Bermula dari penamat musim 1.. Mayat hidup tu bergerak waktu siang.. Memang mendebarkan dan mengujakan.. Dikejar dan diterkam.. Bukan mudah untuk melepaskan diri sebab mayat hidup tu sangat agresif.. Anak raja yang terselamat hampir putus asa dengan tragedi yang berlaku sebab ada musuh yang bersembunyi disisi mereka menyebabkan usaha mereka sentiasa menemui jalan buntu..

Memang terbaiklah sambungan dia kali ini.. Penyampaian, jalan cerita, lakonan dan latar tempat.. Semuanya best.. Yang jahat memang betul-betul jahat sampai Sha bencilah.. Yang baik dan teraniaya nampak lemah namun cuba untuk kuat.. Gituuu.. Yang paling best bila diorang berjaya cari punca kenapa bunga tu boleh jadikan manusia mayat hidup dan cara untuk mengatasi/mengubati.. Aduh.. Memang bestlah.. Yang tak best bila ending dia ada plot twist.. Mendebarkan dia punya tergantung tu..

Drama: Kingdom: Season 2
Also Known As: Kingdeom sijeun2, Kingdeom Seuszen 2, Kingdom 2, Kingdom Season 2
Screenwriters: Kim Eun Hee
Directors: Kim Sung Hoon, Park In Je
Genres: Action, Suspense, Thriller, Historical, Horror, Drama, Zombies
Country: South Korea
Episodes: 6
Aired: Mar 13, 2020
Aired On: Friday
Original Network: Netflix
Duration: 45 min.
In an attempt to save the people during a plague, the crown prince Lee Chang returns to the palace to find the source of the disease and uncovers other secrets and plots within the palace.

1 comment:

  1. memang best cerita ni. Sekejap je saya dah boleh habis tengok

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »