Friday, March 27, 2020

Maggi | Mi Goreng Cili ala Kampung

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kali ini Sha cuba satu lagi Mi Goreng baru dari Maggi.. Cili ala Kampung.. Rasanya seperti Maggi Hot Cup Goreng Perencah Cili Fiesta.. Hampir sama tau rasanya.. Pada tekak Sha lah.. Yang ini memang sedap dan best sebab tak terlalu pedas.. Kalau campur bahan lain lagi puas makan.. hehehe..

Harga satu pek ini RM5.65 dan dalam pek ini ada 5 pek kecil..

Mi Goreng Cili ala Kampung..

Perencah yang ada ialah Minyak, kicap dan juga serbuk perencah serta bawang goreng..

Lepas rebus maggi dan tapis, tuang semua perencah kecuali bawang goreng.. Kemudian gaul sebati dan bolehlah dihidangkan.. 

Kalau korang sukakan bawang goreng, bolehlah taburkan sebelum makan.. Sha memang tak suka, jadinya Sha terus je makan lepas siap gaul.. Ini adalah versi ringkas dan cepat.. Kalau rajin, boleh je tumis.. Tambah sayur dan telur..

11 comments:

  1. Terasa lapar pulak tengok maggi goreng kak..

    ReplyDelete
  2. perisa baru ni..akk pun kalau mi goreng segera ni jarang nk tumis2..gaul & terus ngap je..hihi..

    ReplyDelete
  3. Mkn maggi goreng mmg suka camni.. Xyah tumis2 hehe.. Akak aritu mkn maggi goreng dr brand mi sedaap

    ReplyDelete
  4. Aritu ada nampak tapi takut pedas sangat terus letak semula

    ReplyDelete
  5. Yooo~ pedas sangat tak kak sha? Macam mahal dari rega megi biasa..

    ReplyDelete
  6. Meriah sungguh perencah Maggi mi ala kampung. Pedas tak aunty?

    ReplyDelete
  7. wahhh takpernah tengok lagi kat kedai

    ReplyDelete
  8. Belum cuba ni. cambest je. Biasa beli maggi kari tu je. Yang ni tak pernah nampak lak.

    ReplyDelete
  9. wah. rajin sha mencuba.
    aida da lama x try and error makan mee segera ni, sha.
    dok stok kan maggi kari jer. tu yg anak2 makan.
    beli yg lain, hmmmm tak dipedulikannya.

    ReplyDelete
  10. Lapar meggie la Pula huhuu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »