Monday, March 9, 2020

Hujung Minggu Cara Kami #2020

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hujung minggu baru ini, Sha tak bagi anak-anak keluar bermain.. Tambahan pula cuaca tak berapa cerah.. Mendung je.. Maka untuk mengelakkan Amani & Imani berasa bosan, Sha pinjam 20 buah komik dan novel dari Perpustakaan menggunakan nama Sha dan nama encik suami.. hehehe.. Untung bila encik suami pun berkerja di tempat yang sama.. Bolehlah pinjam banyak sikit buku.. 15 buah komik untuk bacaan Amani & Imani, manakala lagi 5 buah tu untuk bacaan Sha.. 

Unyuk mengasah pemahaman dan penulisan Amani, Sha suruh dia buat rumusan untuk setiap komik yang dah dibaca.. Sha semak dan betulkan.. Semoga dengan cara ini dapat meningkatkan kosa kata serta memahirkan Amani menulis..

Ini komik untuk bacaan Amani & Imani..

Pelbagai aksi dan gaya mereka bila membaca.. hehehe..

12 comments:

  1. waalaikumussalam. subhanallah, bestnya aktiviti hujung minggu ^_^

    ReplyDelete
  2. anak-anak ammi hujung minggu lepas duduk jelah ngadap buku sebab this week ada ujian bulan Mac.

    ReplyDelete
  3. Terbaik. Melentur buluh dari rebung.

    ReplyDelete
  4. wahhhh puas hati pinjam 20 buku terus ha hehehe

    ReplyDelete
  5. macam-macam gaya mereka membaca... tapi baguslah bila mereka pun ada minat membaca macam emaknya...

    ReplyDelete
  6. menarik ni, sha.
    untung la boleh pinjam byk buku. bertuah anak2.
    ni menggalakkan diorang dok rumah dan membaca kan.
    bahan bacaan nyer best.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..aktiviti yg sgt berfaedah..yalah nk keluar pun dgn mcm2 wabak menular skrg ni kan..

    ReplyDelete
  8. Bagusnya, boleh buat kat anak Atul macam ni nanti.

    Atul done klik iklan sha

    ReplyDelete
  9. bagusnya aktiviti macam ni.. bermanfaat. tambah ilmu anak2

    ReplyDelete
  10. wahhhh bagus bagus!semua buku ni diorg amik berapa lama utk dihabiskan?

    ReplyDelete
  11. bagus tu kak buat mcm nie.. galakkan mereka utk byak membaca.. kami adik beradik hanya sy yg minat membaca.. rak penuh dgn buku tp yg lain2 tak minat membaca..

    ReplyDelete
  12. btw sy klik iklan kak sha ya ^^ semoga terus dimurahkan rezeki..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »