Sunday, March 8, 2020

Novel | Gadisku Wan Adnin oleh Noor Suraya

Assalamualaikum..
Hye semua..

Baca novel ini hati jadi berbunga-bunga sebab wata Adnin yang sopan, mendengar cakap dan geram dengan Tok Bonda yang keras macam askar mengurung tawanan.. Wan Adnin yang ditinggalkan mak dan ayah dibesarkan dan dijaga dengan penuh tertib Melayu oleh Tok Bonda.. Bercakap sopan, mendengar kata dan tidak bercampur gaul denfan lelaki.. Dunianya hanya dirumah, menekad.. Tidak boleh keluar sewenang-wenangnya.. Jodohnya pun ditentukan Tok Bonda hinggalah terjadinya satu peristiwa mengaibkan.. Bukan mudah menjadi Wan Adnin dan tak mudah juga memenangi hati Tok Bonda..

Sha baca dan selesai pada 06.03.2020...

Sha pinjam buku Perpustakaan Negara Malaysia..
Published June 2012 by JS Adiwarna Publications & Distributors Sdn Bhd

10 comments:

  1. waalaikumussalam. cantiknya cover tu, klasik ^_^

    ReplyDelete
  2. noor suraya tulis cerita macam klasik gitu.. ^^

    selamat hujung minggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang klasik betul ceritanya.. First time baca karya penulis nie..

      Delete
  3. ni kiranya perempuan Melayu terakhir...mcm best je..ada kwn nama Adnin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak.. memang perempuan melayu terakhir.. sangat sopan dan disembunyikan dari dunia luar..

      Delete
  4. Macam best je novel ni dari sinopsis yang sha cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best.. boleh lah cuba baca kalau jumpa..

      Delete
  5. ammi kan baru slow2 tgk drama Adellia Sofea. Hahhaha..selalu kat tv memang tak pernah tgklah sbb malaslah nak layan iklan berlambak ni. Bila dah setel drama tu kat tv baru kita marathon tgk tanpa iklan.

    ReplyDelete
  6. wan adnin ni kira perempuan melayu terakhir laa ye? ;-)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »