Wednesday, March 25, 2020

Day 7 | Kawalan Pergerakan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Semalam dah hari ke 7.. Tak buat apa pun kecuali bayar duit pengasuh.. Encik suami je yang keluar pergi rumah pengasuh dan bayar.. Lepas tu tengok anak-anak ulangkaji pelajaran.. Walaupun tak sekolah kenalah juga belajar kan.. Kartun tetap layan.. Sha pula habiskan baca novel Survival oleh Arifful Baqi.. Novel yang ohsem.. Semalam 3 kali masak.. hehehe.. Lapar pula semua yang ada dalam rumah nie.. Pagi buat cekodok kentang, tengahari goreng ayam, masak nasi dan buat sambal kicap.. Malamnya masak nasi, goreng telur dadar dan buat sambal kicap.. Esok tak tahulah nak masak apa.. hehehe.. Pening dah duduk rumah 7 hari tanpa keluar..

Semalam juga dapat berita sedih.. Sepupu encik suami positif Covid-19.. Beliau berkerja di Hospital Teluk Intan, kini dah dipindahkan ke Hospital Ipoh.. Suami dan anak-anak beliau dah diuji cuma belum dapat keputusan lagi.. Harapnya tak ada apalah..


2 comments:

  1. betul tu, duduk rumah ni pening dok fikir nak buat menu apa. Semoga sepupu suami kak Sha baik2 sahaja inshaAllah.

    ReplyDelete
  2. semoga yang kaksha dan family diberi kesihatan dan kesembuhan juga dilindungi daripada wabak penyakit covid-19 !

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »