Friday, March 27, 2020

Day 10 | Kawalan Pergerakan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Alhamdulillah.. Diam tak diam dah 10 hari Perintah Kawalan Pergerakan kita lalui.. Tahniah pada yang patuh pada PKP.. Pada yang tak patuh PKP, bilalah korang nak sedar.. Tolonglah duduk rumah.. Ingat bagus ke degil tak nak ikut arahan Perdana Menteri.. Kesian dekat mereka yang berada di barisan hadapan, bertungkus lumus memerangi Covid-19 untuk kesenangan semua takyat Malaysia.. PM dah usahakan macam-macam bantuan untuk rakyat melalui tempoh getir ini, maka kita sebagai rakyat cuma perlu patuh pada arahan beliau iaitu #StayAtHome.. Bukan susah pun.. Duduk dalam rumah je.. Tak nak duduk, berdiri dalam rumah.. Tak pun baring dalam rumah.. Berlari dalam rumah pun boleh.. Nak lagi best menari dan bersenda guraulah dengan ajli keluarga di dalam rumah.. Yang penting dalam rumah.. bukan luar rumah..

Aktiviti hari ini.. Membaca, menolong anak-anak membuat latihan yang disampaikan guru melalui whatsapp, menonton utusan Perdana Menteri, membaca, memasak dan bergaduh dengan anak-anak.. Sha berjaya membaca dua buku.. Satu penyiasatan dan satu pengalaman seram.. 

3 comments:

  1. tu la kan. diam x diam dah 10 hari.
    tapi ada tempat tahap kepatuhan PKP masih lagi rendah :(
    ada tempat dah lockdown.
    ada org dah pun di saman... aduhai Malaysia.
    pe pon, moga berbaki 18 hari PKP ni, penularan covid19 dpt dikekang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah.. sedih bila tengok angka makin meningkat..

      Delete
  2. Byk sebenarnya aktiviti boleh buat kat umah

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »