Wednesday, March 4, 2020

Drama Jepun | Repeat (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tonton drama ini atas cadangan Tiara.. Memang menarik dan lebih ringkas.. Sungguh tak disangka bila masterminds di sebalik kematian peserta itu.. 8 orang telah dipilih secara rawak oleh kazama untuk kembali ke 10 bulan sebelum ini untuk merubah kehidupan masing-masing.. Namun apa yang berlaku ialah kematian seorang demi seorang.. Siapa agaknya yang membunuh mereka? Adakah pembunuh dikalangan mereka atau apa yang mereka lalui ini hanyalah sebuah permainan untuk hidup atau mati?? 

Kalau korang berpeluang kembali ke masa sebelum ini, korang nak ubah apa??

Drama: Repeat
Also Known As: Repeat: 10 Months Which Changes Fate, Ripito Unmei wo Kaeru 10kagetsu, Repeat ~ Unmei o Kaeru Juukagetsu
Directors: Kurakata Masatoshi, Yuasa Hiroaki, Katagiri Kenji
Screenwriters: Izumisawa Yoko
Genres: Suspense, Mystery, Romance, Crime, Sci-Fi, Supernatural
Country: Japan
Episodes: 10
Aired: Jan 11, 2018 - Mar 15, 2018
Aired On: Thursday
Original Network: NTV
Duration: 45 min.
Shinozaki Ayumi receives a strange call telling her that an earthquake will occur one hour from now. She hangs up the phone thinking it was just a prank call. But one hour later, she feels herself sway a little. When she turns on the television, she realises that what the caller said about the time and the epicentre was on the mark. After that, she receives another phone call from the same caller who identifies himself as Kazama. He says that he knows what will happen in the future because he went back to a certain spot from the future and made a fresh start in life. Calling this time travel “Repeat”, he invites Ayumi to be his guest. Besides Ayumi, Mori Keisuke and Tendo Taro are among the eight people who have been invited by Kazama to participate in “Repeat”. These eight people who are making a repeat as a result of past regrets, are hit with a series of unanticipated events. Under the difficult situation, Ayumi and Mori develop feelings for each other.
~~Based on the novel "Repeat" by Inui Kurumi

5 comments:

  1. fuh, macam best je.. jap masuk wishlist. Banyak sangat dah ni. Haha

    ReplyDelete
  2. memang best drama ni tapi stress juga tak boleh nak teka pembunuh dia..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp.. part nak cari siapa pembunuh tu yang stress..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »